וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוכב עונשו של הערבי שהתחזה והורשע באונס

3.8.2010 / 10:18

בית המשפט העליון הורה לעכב את ביצוע עונש המאסר שנגזר על סאבר קאשור, שהורשע באונס לאחר שהתחזה ליהודי וקיים יחסי מין עם יהודיה. כמו כן הורה בית המשפט לשחררו ממעצר בית

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

בית המשפט העליון הורה הבוקר (שלישי) לעכב את ביצוע עונש המאסר שנגזר על סאבר קאשור, שנידון לשנה וחצי מאסר לאחר שהורשע במסגרת הסדר טיעון באונס במרמה. קאשור הורשע לאחר שסיפר לאישה שפגש כי הוא רווק יהודי, כשלמעשה הינו נשוי וערבי, ובעקבות זאת היא הסכימה לקיים עמו יחסי מין.

בנוסף להחלטה על עיכוב העונש, השופט אשר גרוניס ביטל את מעצר הבית בו היה נתון קאשור. פרקליטו של קאשור, עו"ד ד"ר אלקנה לייסט מהסנגוריה הציבורית, אמר בדיון כי קאשור אינו מסוכן לציבור, וכי אמון הציבור במערכת לא יפגע אם לא יחל לרצות את עונשו באופן מיידי. "מדובר במקרה ייחודי שעורר סערה בארץ ובעולם. אמון הציבור מחייב את זה שלא יכנס לכלא טרם ישמע הערעור", אמר. מנגד, בפרקליטות התנגדו לבקשה לעכב את ביצוע העונש.

השופט גרוניס קיבל את עמדת ההגנה כי אכן מדובר במקרה יוצא דופן וכי ישנם סיכויים שהערעור יתקבל, והורה בינתיים על עיכוב המאסר וכן הורה לבטל את מעצר הבית של קאשור, שביקש שיאפשרו לו לצאת לעבודה.

"מדובר במקרה ייחודי"

קאשור שנידון למאסר לאחר שהודה והורשע באונס במרמה, ערער בשבוע שעבר לבית המשפט העליון נגד עונש המאסר שנגזר עליו בבבית המשפט המחוזי בירושלים שבוע קודם לכן. על פי הערעור שהוגש על ידי עו"ד ד"ר אלקנה לייסט מהסנגוריה הציבורית, בית משפט השלום החמיר עם קאשור הרבה מעבר לנדרש, "בית המשפט לא נתן את המשקל המספיק לעובדה המכריעה שבין פגישתם של המערער והמתלוננת ומסירת מצג השווא למתלוננת, לאקט המיני אותו ביצעו בהסכמה חלפו אך דקות ספורות. לאור פרק זמן קצר זה לא ניתן לייחס למצג השווא משקל משמעותי אמיתי מבחינת החלטתה של המתלוננת לקיום יחסי מין".

בתגובה לטענה אמרו בפרקליטות כי הם "הופתעו מהתכחשותה של הסנגוריה לטענת המרמה, ולבקשתה לזכות את הנאשם מעבירת האינוס במרמה. נדגיש כי הנאשם, שהיה מיוצג בבית המשפט המחוזי בידי הסנגוריה הציבורית, הודה בטענת המרמה והודה כי יחסי המין הושגו עקב מצג השווא שיצר. עתה, הפכה הסנגוריה הציבורית את עורה ובחרה להתכחש לעובדות אלה – עובדות שהיו כאמור הבסיס להסדר הטיעון אותו גיבשה עם הפרקליטות ועליו חתמה, לאחר שבכתב האישום המקורי הואשם המערער בעבירה של אונס כוחני".

נציג הסנגוריה, עו"ד לייסט, טען בערעור כי קשה להאמין כי מי שקיים יחסי מין דקות ספורות לאחר המפגש הראשוני אכן רוצה בקשר משמעותי. עוד נטען בערעור כי כתב האישום המתוקן שייחס לקאשור אונס במרמה, עומד בניגוד בולט לרעיון שעמד מאחורי המחוקק בבואו להגדיר סעיף זה. עוד נטען בערעור כי אין מקום כלל לגזור עליו עונש מאסר. בערעור גם נכתב כי השופטים לא התייחסו בצורה מספקת לעובדה שקאשור ישב תקופה מסוימת במעצר ובמעצר בית ושירות המבחן הציע לשלוח אותו לכל היותר לתקופת מאסר קצרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully