וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזג האוויר היום: גל החום הכבד נמשך

אריאל נוי

31.7.2010 / 7:29

לידיעת המטיילים והמתרחצים: טמפרטורות גבוהות במיוחד מחכות לכולנו גם היום. מזג האוויר צפוי להיות חם מהרגיל עד שרבי בהרים ובפנים הארץ והביל במישור החוף. הקלה? רק ביום שני

למי שעוד לא הספיק לצאת מהבית - יולי-אוגוסט כבר כאן: גל החום הכבד ששוטף את ישראל נכנס ליומו השני. לאחר שישי מיוזע במיוחד, מזג האוויר היום (שבת) צפוי להמשיך להיות חם מהרגיל עד שרבי בהרים ובפנים הארץ, והביל במישור החוף. יחד עם זאת, ייתכן בשעות הבוקר טפטוף בדרום הארץ ובמזרחה. גל החום צפוי להישאר איתנו גם ביום ראשון.

עומס החום יורגש בשיאו בין השעות עשר בבוקר ועד שש בערב ברוב אזורי הארץ. ברמת הגולן יגיעו הטמפרטורות ל-37 מעלות ביום ובלילה הן יצנחו ל-26, בכנרת ישררו 41 מעלות בצל ביום והן ירדו ל-28 בלילה, בחיפה ינועו הטמפרטורות בין 34 מעלות ביום ל-27 בלילה, ובמישור החוף יטפסו הטמפרטורות ל-32 מעלות ביום, כשבלילה יירשמו 25 מעלות. בירושלים יגיעו הטמפרטורות ל-35 מעלות ביום והן יירדו ל-25 בלילה, בבאר שבע יירשמו 37 מעלות ביום ו-26 בלילה ובאילת ירקיעו המעלות ל-43 בשיא היום והן יירדו ל-32 בלילה.

בשירות המטאורולוגי מזהירים כי עקב מזג האוויר השרבי, נדרש הציבור להקפיד על כללי בטיחות אש. בעקבות גל החום משרד הבריאות קרא שלשום לציבור לשמור על כללי התנהגות בקיץ, ובכלל זה הקפדה על שתייה מרובה וחבישת כובע. בקרב אוכלוסיות רגישות כמו קשישים ותינוקות, יש להקפיד עוד יותר ולהשתדל להישאר ברוב שעות היום במקומות ממוזגים.

נערכים לעוד יום שרבי

כמו כן, החום הכבד הביא להיערכות מוגברת במד"א, בשירותי הכבאות ובחברת החשמל. בעוד שבחברת החשמל צופים שתירשם צריכת חשמל מוגברת בעקבות הטמפרטורות הגבוהות, בשירותי הכבאות והצלה נערכים בכוחות מתוגברים לריבוי שריפות. גם במד"א נמצאים על המשמר למקרים של פגיעות התייבשות או כוויות שמש.

ומה צפוי לנו בימים הקרובים? מחר יוסיף להיות שרבי בהרים ובפנים הארץ, והביל במישור החוף, ולא צפוי שינוי משמעותי במידות החום. רק ביום שני נוכל לנשום לרווחה כאשר תירשם הפוגה מסוימת והטמפרטורות יירדו במקצת. עם זאת, עדיין יהיה חם ויבש בהרים ובפנים הארץ. ביום שלישי תורגש ירידה קלה נוספת בטמפרטורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully