וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: חייל העביר כלי רכב במחסום עבור שוחד

יהושע בריינר

26.7.2010 / 14:04

חייל מהמשטרה הצבאית שהוצב באחד המחסומים המובילים לירושלים נעצר בחשד שהעביר ללא בידוק כלי רכב ובהם ככל הנראה סחורות, בתמורה לשוחד. לפי החשד פעולותיו נמשכו כחודש

חשד לשוחד במחסום צה"ל: לוואלה! חדשות נודע כי חייל מהמשטרה הצבאית שהוצב באחד המחסומים בגדה המערבית נעצר לפני כשבוע בחשד שהעביר ללא בידוק כלי רכב אל תוך ישראל וזאת בתמורה לשוחד שקיבל. בית הדין הצבאי האריך היום (שני) את מעצרו של החשוד, חייל בדרגת רב"ט, ביומיים.

על פי החשד, החייל, ששירת במחסום חיזמא, הממוקם צפונית לירושלים, הכניס אל תוך שטחי ישראל כלי רכב בעלי לוחית זיהוי צהובה ובהם, ככל הנראה, סחורות, וזאת מבלי שיעברו כל בידוק. לפי חשדות החוקרים, מעבר כלי הרכב התרחשו במשך כארבעה שבועות. החייל עצמו מכחיש את החשדות נגדו.

מחקירות ראשוניות עולה כי נותני השוחד הם ככל הנראה ישראלים ולא פלסטינים, כפי שנחשד בתחילה. עם זאת, בית הדין מתח ביקורת על גורמי החקירה בצה"ל והביע ביקורת קשה כנגד התנהלותם, על כך שלא חקרו את החייל פעם נוספת ולא גבו ממנו עדות נוספת, מעבר לחקירתו הראשונית.

באי כוחו של החייל, עו"ד אייל בסרגליק וחיים מכלוף, אומרים כי החשדות חסרות כל יסוד. "מדובר בחשד לשוחד שאין לו כל ביסוס בפועל. מדובר בהכנסת סחורות של ביצים לארץ והחשש כפי שאנו רואים אותו הוא לכל היותר הכנסת חיידקי סלמונלה שלא כדין, אך בוודאי שלא עבירה ביטחונית כלשהי".

מחסום חיזמא, הנמצא צפונית לירושלים, נחשב לאחד המחסומים המרכזיים אשר מהווה נתיב תחבורה מרכזי באזור ובכניסה לבירה הישראלית ומדי יום עוברים בו אלפי כלי רכב. כמו כן, עוברות דרך המחסום סחורות רבות והוא נחשב לנתיב תחבורה מרכזי באזור.


לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully