וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע ביטל צה"ל 7 מפגשים עם משפחה שכולה?

25.7.2010 / 6:09

משפחתו של אלי וסרמן, מנהל התפעול שנרצח בפיגוע ירי ב-2008, טוענת כי צה"ל מסרב להעביר לידיה את תחקיר האירוע. "אין שום סיבה שיכולה להצדיק 7 ביטולים בחצי השנה האחרונה"

מדוע צה"ל מתעלם מדרישתה של משפחה שכולה לקבל לידיה את ממצאי תחקיר נסיבות מותו של בנה? משפחתו של אלי וסרמן, מנהל התפעול שנרצח בפיגוע ירי באזור התעשייה ניצני שלום באפריל 2008, טוענת כי צה"ל מסרב להביא לידיה את תחקיר האירוע. לדברי המשפחה, במהלך החודשים האחרונים ביטלו נציגי צה"ל שבע פעמים את פגישתם עם המשפחה, לעיתים המפגש בוטל שעות ספורות לפני שהיה אמור להיערך. לטענת המשפחה, מדובר בזלזול בוטה והתעמרות של צה"ל ופיקוד מרכז במשפחה.

באפריל 2008 פתח פלסטיני באש בכניסה לאזור התעשייה ניצני שלום הסמוך ליישוב ניצני עוז שבאזור טול כרם, וכתוצאה מהירי נהרגו שמעון מזרחי ואלי וסרמן. על אף שחלפו למעלה משנתיים מאז הפיגוע, צה"ל, כך טוענת משפחתו של וסרמן, מסרב בתוקף להיפגש עימם ולהעביר לידיהם את תחקיר האירוע. במכתב ששלחו פרקליטי המשפחה, עו"ד שלומי ציפורי ושלומי רכבי, בימים האחרונים אל הרמטכ"ל גבי אשכנזי, מועלים טענות קשות כלפי התנהלות צה"ל.

"שבע פעמים שהמשפחה ממתינה בציפייה, במתח ובדריכות למפגש שבו יגלה להם צה"ל סוף סוף את נסיבות מותו של אלי ז"ל", נכתב במכתב, "אין שום סיבה שיכולה להצדיק שבעה ביטולים בחצי השנה האחרונה. קיימים רק שני הסברים שאינם מחמיאים לצה"ל- או שלצה"ל יש מה להסתיר, או שבצה"ל איבדו את הרגישות ומזלזלים באלמנה וביתומים. יש לציין כי לאחר הפיגוע התבטאו קצינים באוגדת יהודה ושומרון בחומרה כנגד התנהלותם של וסרמן ומזרחי, ובמשפחה מקווים כי התחקיר הצבאי יוביל לניקוי שמם.

בצה"ל מסרו בתגובה כי פגישה עם המשפחה תתקיים בקרוב. "בפיקוד מרכז השלימו באחרונה את תחקיר האירוע וממצאיו יוצגו בשבועות הקרובים למשפחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully