וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות סורקים אחר חייל צה"ל שנעדר מהבוקר

יהושע בריינר ורמי שני

22.7.2010 / 17:55

חייל ביחידה מובחרת נעלם במהלך ניווט ביער חרובית ומאז שעות הבוקר המוקדמות נערך אחריו חיפוש נרחב בסיוע חיל האוויר. גורמי ביטחון מעריכים כי מאחר ומדובר בשטח הררי, ייתכן והחייל נפל לבור. הודעה נמסרה למשפחתו

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: עידן גוראל)

הותר לפרסום כי חייל צה"ל המשרת ביחידה מובחרת נעדר מאז שעות הבוקר המוקדמות, לאחר שנעלם הבוקר (חמישי) במהלך אימון של יחידתו ביער חרובית שבין צומת מסמיה לבית שמש. בעקבות כך החלו כוחות גדולים בסיוע חיל האוויר לנסות ולאתר את החייל. עם היוודע דבר היעדרותו של החייל, החלו מאות בני אדם לסרוק נחלים וערוצים שונים באזור. אנשי יחידות קרביות במילואים הגיעו אף הם לאזור להשתתף בחיפושים.

יער חרובית ממוקם בסמיכות לקו הירוק וגודלו כ-8,000 דונמים. מדובר בשטח שמאופיין בגבעות, ערוצי נחלים, בורות, יערות וחלקות חקלאיות. אל מקום החיפושים זורמים כוחות רבים ובהם חיילים ושוטרים. בעקבות היעדרות החייל, הוצא צו של אלוף לסגירת שטח וזאת על מנת לאפשר חיפושים בצורה טובה יותר.

החייל נטל חלק באימון ניווט בדרום הארץ, אולם סמוך לשעה 4:00 לפנות בוקר לא הגיע לנקודת המפגש ומאז לא יצר קשר עם מפקדיו. גורמי ביטחון מעריכים כי מאחר שמדובר בשטח הררי, ייתכן שהחייל נפל לבור שלא הבחין בו זאת בשל החשיכה. כמו כן, קיים חשש שהחייל התייבש. משפחתו של החייל עודכנה בנושא ונציגי צה"ל נמצאים איתם בקשר שוטף. גורמים בשטח סיפרו כי הם הבחינו במסוק משטרתי וכי הם החיפושים התפשטו לכיוון דרום, במטרה לנסות ולאתר את מסלול ההליכה של החייל.

החיפושים נערכים בשני מוקדים

אחד המשתתפים בחיפושים אחר החייל סיפר לוואלה! חדשות כי הוקמו שני מוקדים האחראיים על חיפוש החייל: "יש חפ"ק (חדר פיקוד) משטרתי שנמצא במקום ומרכז את מאמצי החיפוש, וחפ"ק נוסף ביער חרובית שמנוהל על ידי הצבא".

בתוך כך, משטרת ישראל וצה"ל פרסמו הודעה משותפת בה הם מבקשים את עזרת הציבור באיתור החייל: גובהו 1.75 מטר, מבנה גופו רזה והוא לבוש וסט מדברי ונעליים חומות. כל היודע דבר על מקום הימצאו מתבקש ליצור קשר עם המשטרה במוקד 100 או בטלפון 8608444- 08.

לפני כשנתיים נהרג לוחם סיירת מטכ"ל סמל תמיר נבואני, מהכפר ג'וליס בגליל המערבי, כשנפל מצוק בעת אימון ניווט באזור נחל פארן שבערבה, מגובה של כ-15 מטרים. החייל היה באימון "ניווט בדד", הנערך כחלק ממסלול ההכשרה של היחידה. מסיבה שאינה ידועה עדיין, מעד החייל מהצוק ונהרג. ב-1991 ארעה תאונת אימונים בה מתו שניים מלוחמי הסיירת, ירון בר-דור וערן עופר, ממכת חום באימון באזור אילת. בעקבות המקרה, פרש עמוס בן אברהם מפיקוד על היחידה.

עדכון ראשון: 15:24

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully