וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוצר עונש המאסר של חייל שהרג פעיל שלום

19.7.2010 / 15:47

ועדה צבאית החליטה כי עונשו של חייל צה"ל תייסיר אל-הייב, שהורשע בהריגת פעיל שלום בריטי, יקוצר בשנה וחצי. זאת בניגוד לעמדת הפצ"ר, שסבר כי שחרורו יפגע ביחסיה הדיפלומטיים של ישראל עם בריטניה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: דורון שטיין)

ועדה צבאית לענייני שחרורים החליטה בצהריים (שני) לקצר את עונשו של חייל צה"ל תייסיר אל-הייב, שהורשע בהריגתו של הצלם הבריטי טום הורנדל לפני שבע שנים ברפיח. בית המשפט גזר על אל-הייב שמונה שנות מאסר, ועד כה הוא ריצה שש שנים וחצי מתוכן, וישוחרר בחודש הבא.

בהחלטתה לא קיבלה הוועדה את עמדת הפרקליט הצבאי הראשי האלוף אביחי מנדלבליט, לפיה אין לשחרר מוקדם את אל-הייב בשל מסוכנותו לציבור ומהחשש לפגיעה ביחסים הדיפלומטיים עם בריטניה, כך דווח בגלי צה"ל.

פרקליטו של אל-הייב, עו"ד עידן פסח, אמר לוואלה! חדשות בתגובה להחלטה כי "אנחנו מברכים על ההחלטה. חיכינו לזה למעלה משנתיים וחצי ואנחנו מאוד שמחים שהוועדה לא נרתעה מהשיקולים הביטחוניים והדיפלומטיים והחליטה לשחררו".

"הוא שוקם ואינו מסוכן לציבור"

עו"ד פסח הסביר כי לפי החוק הצבאי, מהרגע שמגיעים למחצית ריצוי עונשו של אסיר, עניינו עולה לדיון בפני ועדה צבאית אחת לחצי שנה. זו הוועדה הצבאית הרביעית שהתכנסה בעניינו של אל-הייב, ובה הוחלט לקצר את עונשו בשנה וחצי.

עו"ד פסח התייחס לטיעוני הפצ"ר נגד השחרור ואמר כי "הטיעונים שלנו בדבר העובדה שהוא שוקם ולא מסוכן הועדפו על פני טיעוני הפצ"ר, שטען שהשחרור שלו יפגע ביחסי החוץ של ישראל והוא עדיין מסוכן לחברה".

ב-11 באפריל 2003, ירה אל-הייב למוות בפעיל השלום הבריטי טום הורנדל ברפיח. אל-הייב, ששירת בגדוד הסיור הבדואי, הורשע בבית דין צבאי בהריגה. לטענת פלסטינים וזרים, הירי התבצע מעמדת צה"ל ברפיח, וזאת בלא שום התגרות מצדו של הורנדל, שנפצע אנושות ומת כעבור כשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully