וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בארה"ב: "קשה יותר להגן על ישראל"

אנדרו שפירו, בכיר במחלקת המדינה האמריקאית אמר כי השיפורים הטכנולוגיים אצל אוייבי ישראל מקשים על הגנתה. הוא הבטיח שארצו תמשיך למלא אחר הסכם הסיוע הביטחוני "גם בתקופה מאתגרת כלכלית. מחויבותנו ליתרונה הצבאי האיכותי של ישראל מעולם לא היתה גדולה יותר"

עוזר מזכירת המדינה לעניינים צבאיים ופוליטיים, אנדרו שפירו, אמר אמש (שישי) כי היחסים הביטחוניים בין ארה"ב וישראל חשובים מכדי שיוגדרו ככל דבר פרט ליחסים בעדיפות עליונה. "כפי שהקשר בין ארה"ב וישראל הוא בלתי שביר, כך גם מחויבותנו ליתרונה הצבאי האיכותי של ישראל מעולם לא היתה גדולה יותר", אמר שפירו.

אתר JTA דיווח כי שפירו הבטיח שארה"ב תמשיך לקיים את הסכם הסיוע לישראל, במסגרתו מעבירה וושינגטון לירושלים כשלושה מיליארד דולרים מדי שנה. "גם בתקופה מאתגרת כלכלית, הממשל יכבד את ההסכם בן 10 השנים", ציין. ההסכם נחתם בשנת 2007 תחת ממשל בוש.

שפירו דיבר בכנס סבן שעסק ביחסי ישראל –ארה"ב, במכון ברוקינגס בוושינגטון. לדבריו, השיפורים בטכנולוגיית האוייב הופכים את ההגנה על ישראל לקשה יותר, ולשם כך דרושות גישות חדשות.

"ההתקדמות בטכנולוגיית הטילים מחייבת רמה חדשה של שיתוף פעולה אמריקאי-ישראלי. טילים מתוחכמים יותר עם כח הרסני מתפשטים ברחבי האזור. האיומים האלה הם "אמיתיים, צומחים וחייבים לטפל בהם", צוטט שפירו בסוכנות הידיעות בלומברג. בהקשר זה הזכיר שפירו גם את הסיוע שהעבירה ארה"ב לצורך פיתוחה של מערכת "כיפת ברזל" ליירוט טילים לטווח קצר.

עדכון ראשון: 20:47

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully