וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנזקי המונדיאל: בולעים גרעינים - ומתאשפזים

קובי מנדל

23.6.2010 / 21:05

שני ילדים מהצפון אושפזו בבית חולים, לאחר שסבלו מסתימת מעיים. בבדיקה התברר כי אחד מהם בלע גרעיני אבטיח בכמויות אדירות במהלך צפיה במשחק במונדיאל

מה בין המונדיאל וסתימת מעיים? ילד בן שבע וילדה בת תשע, הובאו בהפרש של שבוע לחדר המיון בבית החולים רמב"ם בחיפה, לאחר שבלעו כמויות אדירות של גרעיני אבטיח. כתוצאה מכך נגרמה לשניים סתימת מעיים קשה.

מנהל חדר המיון בבית החולים לילדים מאייר ברמב"ם, ד"ר איתי שביט, אמר לוואלה! חדשות כי בן השבע הועבר לחדר המיון לאחר שאכל קרוב לקילוגרם של גרעינים מול המרקע בעת שצפה במשחקה של גרמניה וסרביה. "המקרה הראשון היה לפני שבוע, יום אחרי המשחק בין גרמניה לסרביה, הוזעקתי לחדר המיון לטפל בילד שהגיע עם עצירות קשה. התברר שהוא אכל קרוב לקילוגרם שלם של גרעיני אבטיח, אבל מרוב מתח במשחק, הוא שכח לפצח ובלע את הגרעינים כמו שהם".

ד"ר שביט סיפר כי הדבר גרם לתופעה שנקראת "אבני צואה" – גושים קשים של גרעינים שלא עוכלו כהלכה, אשר גורמים לסתימה כואבת. במקרים כאלה, אין ברירה אלא להרדים את הסובלים מכך כדי לנקות את המעי.

ד"ר שביט לא האמין כשנקרא היום שוב לטפל בבעיה זהה – ילדה בת תשע שגם אכלה קרוב לקילוגרם של גרעיני אבטיח מבלי לפצח אותם. "הילדה לא זכרה מתי בדיוק אכלה את הגרעינים, ואם זה היה בדרך מבית ספר או מול משחק בטלוויזיה. לדעתי, היא התביישה לספר, אבל התוצאה הייתה זהה – סתימה כואבת של המעיים וצורך בהרדמה". לידיעת ההורים, הדגיש שביט, "חד משמעית, יש להדריך את הילדים שלא לבלוע בשלמותם גרעיני אבטיח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully