וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעוד עשר שנים יהיה הרבה יותר ירוק בחדרה

אריאל נוי

9.6.2010 / 9:59

ועדת המשנה של המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה את תוכנית המתאר של חדרה לשנת 2020. התוכנית כוללת תוספת של 30 אלף יחידות דיור. ראש העיר: "נקים שכונה ירוקה לגמרי"

ועדת המשנה של המועצה הארצית לתכנון ובנייה, אישרה היום (רביעי) את תוכנית המתאר של חדרה לשנת 2020. מטרת התוכנית היא לפתח את חדרה כעיר ירוקה המציעה שילוב מאוזן של פיתוח למגורים, לשירותים ולתעשייה, לבין שמירה על איכויות הנוף, הטבע והסביבה.

בין היתר כוללת התוכנית תוספת של 30 אלף יחידות דיור, 6 מיליון מ"ר למגורים ורובע מגורים חדש בצפון מערב העיר. עוד מציעה התוכנית לראשונה בתולדות העיר, הקמת 10-15 בתי מלון ובהם כ – 2,600 חדרים, 440 אלף מ"ר למסחר, 2 מיליון מ"ר לתעסוקה ועוד 360 אלף מ"ר למבני ציבור. ראש עיריית חדרה חיים אביטן אמר לוואלה! חדשות כי בקרוב תקום שכונה חדשה של שיכון ובינוי שתהיה ירוקה לגמרי. "יוקמו בשכונה מתקנים למחזור. גם הבניינים יהיו בנויים כך שיהיו מים ממוחזרים, נקפיד למחזר פלסטיק, נייר וכל מה שניתן בנפרד."

מבחינת נוף, סביבה ושטחים פתוחים, מציעה התוכנית יצירת טבעת ירוקה הסובבת את העיר, הכוללת את פארק חדרה, פארק השרון, פארק נופש אזורי, יער חדרה, שטחים חקלאיים בדרום העיר ושטחים פתוחים נוספים. זאת במטרה ליצור חגורה ירוקה שתהפוך לסמל הזיהוי של העיר וכן שילוב של המאפיינים הטבעיים הייחודיים של העיר, כמו יער חדרה, דיונות פארק השרון ונחל חדרה, כחלק מהמערך התיירותי. חברה להגנת הטבע תמכה בתוכנית ומסרה כי "ממשלת ישראל החליטה כבר בשנת 1995 על הצורך הדחוף בקידומו של פארק השרון. על אף העיכוב הרב בלוחות הזמנים, מדובר בצעד ראשון חשוב לקראת עיגון חוקי של שטח פתוח נדיר וייחודי זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully