וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמונות בעיתון טורקי: חיילי השייטת מדממים

ניר יהב ופנחס וולף

6.6.2010 / 11:15

העיתון הטורקי "הורייט" פרסם סדרה של תמונות, בהן נראים לוחמי השייטת כשהם מדממים וחבולים בזמן ההשתלטות על הספינה "מרמרה". דובר צה"ל: "על גבי הסיפון עלו שכירי חרב שכל כוונתם הייתה להרוג את החיילים"

חיילי השייטת מותקפים בידי אנשי אוניית המרמרה. רויטרס
חיילי השייטת מותקפים בידי אנשי אוניית המרמרה/רויטרס

דובר צה"ל התייחס הבוקר (ראשון) לתמונות שפורסמו בעיתון הטורקי הנפוץ "הורייט" ובהן נראים לוחמי השייטת כשהם מוכים ומדממים במהלך ההשתלטות על הספינה "מרמרה". בהודעת דובר צה"ל נאמר כי "הצילומים המובאים הם ההוכחה הברורה והניצחת לאמירות החוזרות ונשנות של צה"ל, כי על גבי הסיפון עלו שכירי חרב שכל כוונתם הייתה להרוג את החיילים. התמונות היו יכולות להראות אחרת אילו החיילים היו בוחרים לירות בכל אזרח שהתקרב אליהם. רק מתוך העצמה ומתוך ההבנה העמוקה של האירוע, הצליחו לוחמי השייטת להבחין בין פעיל שלום לבין טרוריסט".

ה"הורייט" פרסם סדרה של תמונות מתוך הספינה הטורקית, שהייתה בדרכה לעזה. בחלק מהתמונות נראים הפעילים שעל הספינה מסביב לחיילים החבולים ובאחת התמונות נראה לוחם צה"ל כשהוא ממרר בבכי. הדיווח העיתונאי זכה, לאור זאת, לכותרת "דמעות הקומנדו".

על פי מה שנכתב בידיעה, התמונות נמחקו על ידי לוחמי השייטת שהשתלטו על הספינה כדי למנוע נזק תדמיתי לצה"ל, אולם מאוחר יותר הצליחו הפעילים הטורקים לשחזרן. באחת התמונות נראה לוחם השייטת נופל או מופל במדרגות כשעל פניו כובע גרב. בתמונה אחרת נראים שני פעילים עם מוטות ברזל. במספר תמונות נוספות נראים הלוחמים הישראלים מוכים ומדממים.

חיילי השייטת מותקפים בידי אנשי אוניית המרמרה. רויטרס
חיילי השייטת מותקפים בידי אנשי אוניית המרמרה/רויטרס

גורמים מדיניים אמרו בתגובה לתמונות כי הן "מוכיחות יותר מאלף מילים את הגרסה הישראלית ולפיה חיילים הוכו עד זוב דם ונגררו לבטן האונייה לאחר שפורקו מנשקם באלימות רבה. ברור כשמש בצהריים שחייהם היו בסכנה ממשית והתמונות המראות את מצבם ואת התוקפים חמושים במוטות ברזל מוכיחות זאת מעל לכל ספק. כל מי שמתעניין בפרשה חייב להביט בתמונות ולהסיק את המסקנות הנדרשות". עם זאת הוסיפו הגורמים כי הם אינם חושבים שהתמונות יסירו מסדר היום את הדרישה הבינלאומית לחקירת האירוע. לדבריהם, "הדרישה מונעת ממניעים פוליטיים בלבד ושום ראיות לא ישנו את דעתם של אלה שדוחפים לכיוון הזה".



פעילי הספינה 'מרמרה' תקפו את לוחמי השייטת אשר עלו על סיפונה ביום שני שעבר כדי למנוע ממנה להגיע לרצועת עזה. במהלך הפעולה הותקפו הלוחמים באמצעות אלות וסכינים ומספר חיילים נפצעו. לפחות תשעה ממפליגי הספינה נהרגו במהלך הפעולה ורבים נוספים נפצעו.

עדכון ראשון: 9:15

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
חיילי השייטת מותקפים בידי אנשי אוניית המרמרה. רויטרס
חיילי השייטת מותקפים בידי אנשי אוניית המרמרה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully