וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרצה באבטחה: צעיר חדר לבסיס של המודיעין

יהושע בריינר

30.5.2010 / 15:27

אזרח ישראלי בשנות ה-30 לחייו חדר בסוף השבוע לבסיס של חיל המודיעין במרכז הארץ, הסתובב בו בחופשיות ונעצר רק לאחר שעתיים. צה"ל בתגובה: "הופקו הלקחים הדרושים"

מחדל אבטחה חמור בצה"ל: לוואלה! חדשות נודע היום (ראשון) כי אזרח ישראלי חדר בשבוע שעבר לבסיס של חיל מודיעין במרכז הארץ והסתובב במקום במשך שעתיים באין מפריע. מפרטי האירוע עולה כי בלילה שבין שישי לשבת לפני שבוע הצליח אזרח ישראלי כבן 30, בעל חזות חרדית, לחדור לבסיס, למרות השמירה הכבדה במקום.

האזרח, שככל הנראה היה בגילופין, הסתובב בשטח הבסיס במשך כשעתיים עד שנתפס לאחר שניסה להיכנס לאחד הבניינים, בהם נדרשת העברת כרטיס מגנטי מיוחד. לאחר שנלכד הזעיקו החיילים את המשטרה שעצרה את האיש. עם זאת, לא ברור כיצד הוא הצליח להיכנס לבסיס.

מדובר באחד מבסיסי המודיעין הרגישים ביותר של צה"ל, ובו קיימים חומרי מודיעין מסווגים. "אין ספק שאירוע שבו אדם שאינו מורשה, מסתובב בשטח של בסיס כל כך רגיש הוא אירוע חמור מאוד", אמר גורם צבאי. "רק כדי להיכנס למבנים בהם נמצאים החומרים המסווגים נאלצים החיילים לעבור מספר מעגלי אבטחה, מה שכנראה הביא לבסוף לתפיסתו של האזרח. למזלנו, מדובר היה באדם שיכור אבל באותה המידה היה יכול להיות מדובר גם בגורם עוין שהיה אוסף מודיעין על הבסיס".

בצה"ל אישרו את פרטי המקרה ומדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "מתחקיר האירוע עולה כי האיש נכנס לאזור המנהלי בלבד. האבטחה בנויה ממתחמים ממודרים ומאובטחים, והיא מנעה את כניסתו לאזורים אלה. הנושא נחקר והופקו ממנו הלקחים הנדרשים".

לפניות ליהושע בריינר: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully