וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין בעיה הומניטרית - המשט פרובוקטיבי"

26.5.2010 / 10:32

ראש מנהלת התיאום והקישור בעזה התייחס למשט ספינות הסיוע לרצועה וטען כי "אנו לא מכירים מחסור בצרכים הומניטריים בעזה. פעולת המחאה של המשט היא פרובוקציה שאין לה מקום"

שי מכלוף

(צילום:שי מכלוף, עריכת וידיאו: גדי וינסטוק)

"המשט לעזה הוא פרובוקטיבי, המצב ההומניטרי שם הוא טוב ויציב", כך אמר הבוקר (רביעי) ראש מנהלת התיאום והקישור בעזה אל"מ משה לוי במהלך תדרוך עיתונאים. לדברי לוי, "אנו לא מכירים מחסור בצרכים הומניטריים בעזה. פעולת המחאה של המשט היא פרובוקציה שאין לה מקום". מדובר בהתבטאות הראשונה מצד מנהלת התיאום והקישור בנוגע למשט.

"המצב ההומניטרי הוא יציב", אמר לוי, "אין לפלסטינים שחיים ברצועת עזה מחסור בצרכים בסיסיים. לצערנו חמאס ממשיך לשלוט ברצועה ועדיין מנהל טרור כנגד ישראל, ואף מנסה להשתמש במוצרים שישראל מעבירה לצרכי טרור, כמו הכנסת חומרי בנייה שמשמשים אותו לבניית מוצבים וביצורים ולטובת התעצמות חמאס. אנחנו מנהלים מדיניות שמאפשרת לתושבי עזה לנהל את חייהם בשגרה ומדי יום נכנסות עשרות משאיות לרצועה על מנת לאפשר מרקם חיים סביר".

לדברי לוי, טרם הוחלט מה ייעשה עם הסחורות שיביאו עימם ספינות המשט. "אין למשט הזה מקום, אך לכשיגיע, אם יגיע, נבחן את המצב ונקבל את ההחלטות באותה העת".

על פי הנתונים אותם הציג לוי במטרה להבהיר כי ברצועה אין צורך בסיוע הומניטרי חיצוני, עולה כי מתחילת השנה הועברו כ-260 אלף טון של סיוע הומניטרי לרצועה דרך מעברי הגבול בכרם שלום ובמעבר קרני. כמו כן הוכנסו כ-17 מיליון ליטרים של סולר לטובת תחנת הכח בעזה, וכן קודמו מספר פרויקטים רחבים כדוגמת בניית 151 יחידות דיור מטעם אונר"א באיזור חאן יונס.

קצין בכיר הוסיף לדבריו של לוי ואמר כי "ישנם אמצעים שונים שאנחנו יודעים שהם עלולים לשמש את הטרור, אבל אנחנו לוקחים סיכון מחושב בהכנסתם לרצועה מתוך התחשבות במצב ההומניטרי",

10,000 טונות ציוד ומזון

הספינות נושאות כ-10,000 טונות של ציוד ומזון המיועד לתושבי רצועת עזה. במשט צפויים להשתתף חברי פרלמנט אירופים ופעילי זכויות אדם שיקראו לישראל להסיר את המצור מעל עזה.

אתמול ביקשה טורקיה מישראל להסיר את הסגר הימי שהוטל על עזה, על רקע יציאת שיירת הספינות הנושאות ציוד סיוע הומניטרי ממדינות אירופיות לכיוון רצועת עזה. שר החוץ הטורקי אחמט דאווט אולו אמר במסיבת עיתונאים כי ממשלתו נמצאת בקשר עם ישראל בנוגע לשיירת הסיוע. "יש לנהוג בצורה רגועה ולא להחריף את המתיחות", אמר, "המצור על עזה צריך לרדת".

סגן שר הביטחון מתן וילנאי קרא השבוע למנוע מהמשט להגיע לחופי רצועת עזה. לדבריו, "יש למנוע מהסירות להיכנס לשטח הרצועה. מדובר במשט פוליטי שנועד לעשות כותרות בתקשורת". וילנאי טען כי ישראל לא תאפשר משבר הומניטרי ברצועת עזה. "אנו מעבירים להם את הציוד והמזון הנחוצים לתושבים. יש חומרים ופריטים מסוימים שאנו לא מעבירים, כי חמאס עושה בהם שימוש לצרכיו ומונע אותו מן האוכלוסייה בעזה", הוסיף.

בשבוע האחרון קיימו בכירים במשרד החוץ שיחות עם שגרירים מהמדינות מהן יצאו הספינות וכן עם שגרירים ממדינות אירופה שאזרחיהן שטים בספינות. במהלך השיחות הבהירו הגורמים הישראלים לעמיתיהם כי האזרחים האירופים שיפרו את הסגר הימי על עזה ייעצרו. בצה"ל ובמשרד הביטחון נערכים לקראת הגעת הספינות לשטח המים הטריטוריאליים של ישראל, ואלה צפויים לחסום את דרכן של הספינות ולמנוע מהן לשוט אל עבר שטח הרצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully