וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: 1 מכל 10 סובלים מליקויי שמיעה

אריאל נוי

25.5.2010 / 17:17

לרגל יום השמיעה שצוין בישראל, פרסם ארגון "בקול" נתונים של מחקר, לפיהם 10% מהישראלים סובלים מליקויי שמיעה. הארגון קורא להשתמש במכשירי שמיעה למרות הפגיעה התדמיתית

היום (שלישי) צוין יום השמיעה הארצי, שנועד להגביר את מודעות הציבור ללקויות השמיעה. במסגרת האירועים, ערכו משרד הבריאות בשיתוף עם ארגון "בקול" לכבדי השמיעה ומתחרשים, הרצאות, כנסים ובדיקות שמיעה בחינם ברחבי הארץ.

לרגל האירוע פרסם הארגון מחקר בנושא כושר השמיעה של הישראלי הממוצע. לפי הנתונים, כ- 10% מהציבור הישראלי סובלים מליקויי שמיעה הפוגעים בתפקוד השוטף. עוד צויין כי כושר השמיעה מידרדר עם השנים, כך שכשליש מאוכלוסיית המבוגרים בני ה-65 ומעלה סובלים מלקות שמיעה.

נתון אחר שעולה מהמחקר מתייחס לפן החברתי של הלקות: מסתבר שבניגוד לעבר, שימוש במכשירי שמיעה כבר אינו כרוך ברגשות בושה, זאת ככל הנראה מאחר שהמכשירים קומפקטיים ומעוצבים.

"מכשיר שמיעה הוא לא מותרות"

"יש לכם ירידה בשמיעה? אל תתביישו!", הדגיש מנכ"ל הארגון עידו גרנות. "מכשיר שמיעה הוא לא מותרות. בלי מכשירי שמיעה לא נוכל להשתלב בחיי החברה, בתעסוקה ובחיי המשפחה".

פרופ' גלעד ברגר, מומחה אף-אוזן-גרון משירותי בריאות כללית ומבית החולים מאיר וחבר קליני בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב אמר לוואלה! חדשות כי "מאות ישראלים עלולים ללקות כל שנה בירידה פתאומית בשמיעה, עם שמיעת צפצוף פתאומי באוזן. תופעה מסוג זה עלולה להתרחש בכל גיל".

ומה לגבי הטיפול בהידרדרות בכושר השמיעה? לדבר פרופ' ברגר, "בשליש עד שני שלישים מהמקרים ההחלמה היא עצמונית, שנעה משיפור מועט ועד לחזרה מלאה של השמיעה באוזן. במשך השנים נוסו מגוון של תרופות וטיפולים, אולם הוכח כי תרופות ממשפחת הסטרואידים הן היחידות שמגדילות באופן משמעותי את סיכויי ההחלמה". עם זאת הוא הזכיר כי נטילת סטרואידים מלווה בסיכונים רבים ואינה מתאימה לכל אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully