וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמד סעדאת: "מדינה אחת לשני עמים"

מזכ"ל החזית העממית לשחרור פלסטין אמר כי ניתן יהיה לפתור את הסכסוך במזרח התיכון רק באמצעות יצירת מדינה אחת אותה יחלקו פלסטינים ויהודים. "אין סיכוי לשום הסדר אחר"

מזכ"ל החזית העממית לשחרור פלסטין, אחמד סעדאת, אמר היום (רביעי) כי ניתן יהיה לפתור את הסכסוך במזרח התיכון רק באמצעות יצירתה של מדינה אחת אותה יחלקו פלסטינים ויהודים. "הפתרון הוא של מדינה אחת ולא של שתי מדינות. אין סיכוי לשום הסדר אחר", אמר.

בתשובות שמסר סעדאת לסוכנות הידיעות רויטרס גינה מזכ"ל החזית העממית את הפלסטינים המשתתפים בשיחות העקיפות אשר יתחילו בקרוב בתיווך של ארצות הברית. "השיחות העקיפות לא יהיו דבר מלבד מסווה שיאפשר לישראל להמשיך במדיניות הכיבוש שלה", אמר סעדאת המרצה 30 שנה בכלא בישראל על שליחת הרוצחים שהתנקשו בחייו של השר רחבעם זאבי בשנת 2001.

לדברי סעדאת ישראל אינה מעוניינת בשיחות שלום שיובילו לפתרון שיהיה מקובל על הפלסטינים. מטרת השיחות העקיפות שהציעה ארצות הברית על מנת להחיות את תהליך שלום היא להסתיר את "חוסר היכולת האמריקאי" ואת הכישלון של נשיא ארצות הברית ברק אובמה לקיים את הבטחתו להתחלה חדשה עם העולם המוסלמי, אמר. הוא הוסיף כי הוועד הפועל של אש"ף צפוי לאשר את השיחות העקיפות ביום שבת.

עוד אמר כי השיחות יקשו על אבו מאזן להגיע לפיוס עם המתנגדים לדרכו. "המשך השיחות באופן ישיר או עקיף ישפיע על המאמצים לשקם את הקרע בין הפלסטינים ולהגיע לפיוס", אמר.

סעדאת התייחס גם לעסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט ולדרישת החמאס כי ישוחרר במסגרת העסקה. לדבריו, ראש הממשלה בנימין נתניהו חסם את ביצוע העסקה. "חמאס לא ייסוג מהשמות שהגיש במגעים לשחרור שליט", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully