וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי ויזל וברק אובמה כבר לא מסוכסכים

הסופר וזוכה פרס נובל לשלום, שמתח ביקורת פומבית על הלחץ האמריקאי כלפי ישראל, נפגש עם נשיא ארה"ב כדי ליישר את ההדורים. "נהנתי מארוחה כשרה, המתח שהיה נעלם"

הסופר וניצול השואה אלי ויזל יישר את ההדורים עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה. שני זוכי פרס נובל לשלום נפגשו אתמול(שלישי) לארוחת צהרים ולאחר השיחה ביניהם אמרו כי המתח שהיה אינו קיים עוד. ויזל סיפר כי הוא נהנה מארוחת צהרים כשרה עם הנשיא האמריקאי, ששיבח אותו בעבר פעמים רבות, ואף התלווה אליו למחנה בוכנוואלד בגרמניה בשנה שעברה.

ויזל מתח ביקורת פומבית על הלחץ האמריקאי כלפי ישראל במכתב פתוח לנשיא ברק אובמה. במכתב ביקש ויזל מאובמה שלא ללחוץ על ישראל בנושא המשך הבנייה בירושלים. ויזל פרסם את המכתב כמודעה בגודל של עמוד שלם בעיתונים "וושינגטון פוסט" ו"וול סטריט ג'ורנל".

כשנשאל אתמול ויזל האם היחסים השתפרו, אמר ויזל לכתבים מחוץ לבית הלבן כי הוא מאמין שהיחסים בין ישראל לממשלו של אובמה, הם יחסים טובים. "היו רגעים של מתח, אך המתח הזה נעלם".

לפני כשלושה שבועות פרסם הסופר אלי ויזל מכתב פתוח לנשיא ברק אובמה בו הוא ביקש ממנו לא להפעיל לחץ על ישראל בסוגיית הבנייה בירושלים. ויזל פתח את מכתבו באומרו כי "זה בלתי נמנע: ירושלים נמצאת שוב בלב הוויכוחים הפוליטיים והסערות הבינלאומיות. מתחים ישנים וחדשים צפים ועולים בקצב מטריד".

ויזל כתב כי לחץ על ישראל לא יוביל לפתרון בעיית ירושלים. "מהו הפתרון? לחץ לא יניב פיתרון. האם יש פיתרון? חייב להיות, יהיה. מדוע להתמודד עם הבעיה הרגישה והמורכבת ביותר מוקדם מידי? מדוע לא לנקוט קודם בצעדים שיאפשרו לקהילות היהודיות והפלסטיניות לחיות ביחד באווירה של ביטחון? מדוע לא להתמודד עם הבעיה הכי קשה, הכי רגישה בזמן כזה?", כתב.

ויזל סיים את מכתבו באומרו כי "ירושלים חייבת להישאר בירתו הרוחנית של העם היהודי, לא סמל לייסורים ומרירות, אלא סמל לאמון ותקווה. כפי שאמר החסיד רבי נחמן מברסלב, 'לכל דבר בעולם הזה יש לב; ללב עצמו יש לב משלו'. ירושלים היא הלב של ליבנו, הנשמה של נשמתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully