וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין ספק שיש מכרזים תפורים"

פנחס וולף

3.5.2010 / 14:37

לדברי נציב שירות המדינה, תופעת המכרזים ה"תפורים" אשר בהם כל למעשה ידוע מראש הנבחר נפוצה וקיימם ללא כל ספק. לפי ח"כ אלדד: "הדבר קיים בכל מקום"

"אין ספק שישנם מכרזים תפורים אך קיים קושי אובייקטיבי לעקוב אחר כל מכרז ומכרז" – כך אמר היום (שני) נציב שירות המדינה שמואל הולנדר במהלך דיון על "תפירת מכרזים" שהתקיים בוועדת חוק, חוקה ומשפט של הכנסת. הולנדר טען כי הקושי לעקוב אחרי תפירת המכרזים הוא "משום שבכל שנה ניגשים למכרזים כ-30 אלף איש ומתקיימים 1,500 מכרזים, אשר עליהם מפקחים רק 15 עובדים. על כן, בדיקת המכרזים נעשית בדרך מדגמית".

הולנדר טען כי בעבר תופעת המקורבים היתה חמורה הרבה יותר משום שכל שר היה יכול למנות תפקידים כראות עיניו, אך כיום המשרות הבכירות מטופלות על ידי ועדות איתור. "ועדות אלה הם כמו מכרז משופר" אמר הולנדר, "יש בהן את כל היתרונות של מכרז, בלי החסרונות". לטענתו, "הבעיה הקשה ביותר נמצאת בפרקליטות המדינה. שם היתה מסורת שכולם ידעו מי הולך להיבחר". יו"ר הוועדה, ח"כ דוד רותם, אמר מצידו כי, "אני מתכוון להציע חקיקה אשר תהפוך את 'תפירת המכרזים' לעבירה פלילית. הצעת חוק זו תטיל את האחריות על כל מי שהיה שותף לדבר העבירה".

הדיון כונס בעקבות טענות רבות אשר הגיעו ליו"ר הועדה בעניין מכרזים מוטים, מכרזים "תפורים" וקיומן של ועדות איתור במקום ועדות מכרזים בשירות המדינה, וכן בעקבות כתבות עיתונאיות בנושא.

ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) הוסיף כי קיימת תחושה ציבורית קשה בכל הנוגע למכרזים בשירות המדינה. "נראה שהדבר קיים בכל מקום" אמר ח"כ אלדד, והוסיף כי הוא מכיר אישית בכיר במשרד המשפטים אשר הודה בפניו כי "מעולם לא ניגש למכרז בו לא היה ברור לו מראש שייבחר לתפקיד וכי נתפר למידותיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully