וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת מפצעיו הפלסטיני שנפגע מאש צה"ל בעזה

יהושע בריינר וניר יהב

28.4.2010 / 17:43

פלסטיני בן 19 שנורה על ידי צה"ל בהפגנה נגד אזור החיץ הישראלי בעזה מת מפצעיו. לדברי צה"ל הירי בוצע לאחר שהמפגינים התקרבו לגדר וסיכנו את החיילים

רויטרס

(צילום: רויטרס ו"בצלם", עריכה: גדי וינסטוק ודורון שטיין)

מת מפצעיו אחמד דיב, צעיר פלסטיני בן 19 שנורה הבוקר (רביעי) במהלך הפגנה נגד אזור החיץ שמנהיגה ישראל בשטח עזה. לטענת צה"ל, דיב התקרב לאזור האסור באופן שסיכן את החיילים סמוך למעבר קרני ולכן נורה.

בהודעת דובר צה"ל נאמר כי "בשעות הצהריים התקיימה הפגנה סמוך לגדר המערכת בצפון רצועת עזה. המפגינים הבעירו אש ויידו אבנים לעבר כוח צה"ל שהיה במקום. הכוח פעל על מנת להרחיק את המפגינים וביצע ירי לצורכי הרחקה". על פי דובר צה"ל, השטח הסמוך לגדר המערכת מהווה "שטח לחימה והמצאות של גורמי טרור בו מסכנת את תושבי מדינת ישראל וכוחות הביטחון הפועלים באזור". מדובר צה"ל ביקשו לציין כי "ארגוני הטרור ביצעו בעבר פיגועים ומעשי טרור בחסות הפגנות שקיימו בשטח זה". בכל מקרה, מסר מצה"ל כי הנושא נמצא בתיחקור בפיקוד הדרום באחריותם של תא"ל אייל אייזנברג ומפקד החטיבה הצפונית ברצועת עזה.

על אף האמור בידי דובר צה"ל מסרו גורמים צבאיים כי הכוח פעל על פי הנחיות, אולם נבחן האם היה באפשרותו לבצע ירי הרתעתי לאוויר, שיכל להביא להרחקתם של המפגינים מבלי לפגוע בהם.

ארגון "בצלם" טען כי בידיו תיעוד וידאו של האירוע, בו נראית קבוצת פלסטינים מלווים בפעילים בינלאומיים העורכת תהלוכה משכונת סג'עיה במזרח רצועת עזה לכיוון גדר הגבול עם ישראל.

הצעירים מגיעים עד למרחק של כמה עשרות מטרים מן הגבול, אל מול עמדה צבאית ישראלית שלידה עומד חייל ומשקיף על האירועים. לדברי "בצלם", איש ממשתתפי ההפגנה לא היה חמוש.

בצילום נראית קבוצה של צעירים, חלקם מיידים אבנים אל עבר העמדה. בצילום נשמע קול ירי של כדור אחד. הצעיר שנפצע ממנו פונה לקבלת טיפול רפואי לבית החולים שיפא בעזה ומת מאוחר יותר מפצעיו. לירי הקטלני קדמה, לדברי בצלם ירייה נוספת שנורתה כעשר דקות מוקדם יותר, ושלא תועדה בסרטון המצורף. איש לא נפגע ממנה.

עדכון ראשון: 15:43

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully