וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכנו תוכניות לתקוף בחופי ישראל"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

24.4.2010 / 10:35

גורמים סורים המקורבים להנהגה אמרו לעיתון כוויתי כי "ישראל אינה מודעת להיקף הכוננות שהגיעו אליה כוחת הצבא הסורים" וכי "סוריה לא נחה" בזמן שישראל אימנה את כוחותיה. עוד אמרו הגורמים כי סוריה הכינה תוכניות לתקוף ברצועת החוף בישראל לכל אורכה במידה ותפרוץ מלחמה

"ישראל איימה על סוריה להחזיר אותה לתקופת האבן משום שהיא אינה מודעת להיקף הכוננות שהגיעו אליה כוחות הצבא הסורים ולרמה שהגיעו אליה חטיבות הטילים אם ישראל תכפה על סוריה מלחמה" – כך אמרו (שבת) לעיתון הכוויתי "א-ראי" גורמים סורים המקורבים להנהגה. הגורמים הוסיפו וציינו כי ישראל אמנם מאמנת את כוחותיה ומבצעת תרגילים ותמרונים לכל הזרועות בצבא, "אולם באותו זמן, גם סוריה לא נחה ולא בזבזה זמן".

"סוריה לא חשפה את יכולותיה הצבאיות, שכן היא לא השתתפה במלחמה מאז שנת 1973", הוסיפו המקורות. "יחד עם זאת, מאז היא לא ישבה בחיבוק ידיים אלא פעלה ועבדה כדי לאסוף עוד ניסיון וידע וכדי לפתח יכולות הגנתיות וצבאיות". הגורמים הוסיפו עוד כי "ישראל, שמאמינה שביכולתה להחזיר את סוריה לתקופת האבן איננה מודעת כלל להפתעות שמכינה לה ההנהגה הצבאית בסוריה – ההנהגה שהבהירה כי לא תהיה מלחמה נוספת באזור ללא השתתפותה של סוריה".

המקורות מסרו עוד כי אם תפרוץ מלחמה נגד סוריה ולבנון, סוריה הכינה תכניות לתקוף ברצועת החוף בישראל לכל אורכה. סוריה מתכוונת לעשות שימוש בטילי קרקע-ים, לפגוע ביעדים ישראלים בים – צבאיים ולא צבאיים, וכן להטיל סגר על כל הנמלים הישראלים. "זירת הלחימה הבאה תחולק לשניים – הזירה הלבנונית שם ייעשה שימוש בטקטיקת ההגנה היציבה תוך שמירה על תמרונים הגנתיים להתשת הכוחות הישראלים. בזירה הסורית ייעשה שימוש בהגנה ניידת, שכן לישראל יש יתרון אווירי", אמרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully