וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התיאום עם הפלסטינים תורם לביטחון"

יהושע בריינר

15.4.2010 / 3:33

אלוף פיקוד המרכז אבי מזרחי אמר בשיחה עם ראשי הרשויות המקומיות ביהודה ושומרון כי התיאום בין צה"ל למנגנוני הביטחון הפלסטינים תורם לביטחון ולכלכלה באזור

אלוף פיקוד המרכז, אבי מזרחי טוען כי "התיאום עם הפלסטינים ביהודה ושומרון תורם לביטחון ולכלכלה של ישראל", מזרחי אמר את הדברים אמש (רביעי) במסגרת שיחה והרמת כוסית שקיים עם ראשי הרשויות המקומיות ביהודה ושומרון, לקראת יום העצמאות.

במהלך השיחה העלו חלק מראשי המתנחלים טענות קשות נגד האלוף בעניין שיתוף הפעולה הביטחוני בין צה"ל למנגנוני הביטחון הפלסטינים בתקופה האחרונה. בשיחה, שהוגדרה כטובה על ידי המשתתפים, העלו המתנחלים טענות לפיהן "היום אתם משתפים איתם פעולה, אבל מחר הם יפנו את הנשק שלהם אליכם ואלינו".

האלוף מזרחי הגיב לטענות ואמר כי "אנחנו מתכוננים לכל תרחיש, אך התיאום הטוב עם הפלסטינים הוא אינטרס שלנו וחלק מהשקט באיזור נובע מהתיאום הביטחוני. גם אם זה לא מוצא חן בעיני חלק מכם, הדבר תורם רבות לביטחון. ישנן פעולות שהפלסטינים מבצעים, אבל יש לנו קווים אדומים, וכשמדובר במבצע חשוב - הוא כולו כחול לבן. התפקיד הראשון שלנו הוא הגנה על ההתיישבות ורק אחר כך - כל השאר".

בין היתר הועלו טענות נגד האלוף בדבר צווי ההקפאה. אחד המשתתפים אף אמר לאלוף כי הוא "לא יישכח לו את העובדה שהוא האיש החתום על צווי ההקפאה". האלוף מזרחי סירב להיכנס לעניינים פוליטיים, אך אמר כי הוא מבצע את הנחיות הדרג המדיני. מזרחי, הנחשב למוערך בקרב המתנחלים, הדגיש בפניהם כי מטרתו אינה לפגוע בהתיישבות, אלא לדאוג לביטחונם. "התפקיד שלי הוא להכין את הפיקוד למצב חירום", אמר.

בין היתר, הציג מזרחי בדיון נתוני הנוגעים לפעילות צה"ל בשנה שעברה המעידים על מגמה מתמשכת של ירידה באירועי הטרור. מזרחי אמר כי "יש לי עוד הרבה עבודה והדברים לא נעשים ביום אחד".

בעקבות כך זכה מזרחי להערה מצד משתתף אחר שאמר לו שלא יסמוך על כך שיישאר בפיקוד זמן רב. המשתתף רמז למועמדותו של מזרחי לתפקיד הרמטכ"ל. מזרחי עצמו לא הגיב אך אמר לראשי הרשויות: "ידעתי שהעניין הזה יעלה מתישהו".

על אף הקפאת הבנייה ביהודה ושומרון, בין ראשי המתנחלים לאלוף מזרחי שוררים יחסים טובים והמתנחלים מעידים כי מזרחי פועל עד כה בצורה טובה. "עם זאת", מציין אחד מראשי הרשויות, "זו לא חוכמה גדולה אחרי שנכנס לנעליים הצרות של אלוף הפיקוד הקודם, גדי שמני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully