וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסביב לעולם בשבוע

העולם התאבל על מותו של נשיא פולין לך קצ'ינסקי בתאונת מטוס, ראשי מדינות הבטיחו לאובמה כי יילחמו בטרור הגרעיני, בסודן נערכו בחירות דמוקרטיות לראשונה אחרי רבע מאה, והברבורים בהמבורג חזרו להשתכשך באגם העירוני

פולין באבל

נשיא פולין לך קצ'ינסקי נהרג בסוף השבוע שעבר בהתרסקות מטוסו ברוסיה. קצ'ינסקי, רעייתו ו-88 בכירים פולנים נוספים, בינהם הרמטכ"ל ונגיד הבנק המרכזי, היו בדרכם לטקס לציון 70 שנה לטבח בקאטין בו הרוסים טבחו בכ-20 אלף אסירים פולנים בשנת 1940. קצ'ינסקי יובא ביום ראשון לקבורה בקתדרלה בעיר קרקוב.

בתמונה: מבקרים עוברים על פני ארונו של קצ'ינסקי בארמון הנשיאותי בוורשה.

נלחמים בטרור הגרעיני

נשיא ארצות הברית ברק אובמה אירח השבוע מנהיגים מ-48 מדינות לוועידת פסגה בנושא הגרעין העולמי. אובמה קרא להם לאבטח את מאגרי החומר הגרעיני ברשותם ולמנוע זליגת ידע על מנת למנוע את נפילתו בידיים עוינות, כמו ארגון אל קאעדה. בסוף הוועידה, הודיע אובמה כי קנדה צ'ילה, אוקראינה ומקסיקו הסכימו לוותר על אורניום מועשר, ארגנטינה ופקיסטן הסכימו לחזק את האבטחה, וכי רוסיה הודיעה שתסגור את כור הפקת הפלוטוניום הצבאי שלה.

הימין עולה

תומכי "יוביק", מפלגת הימין הקיצוני בהונגריה חגגו השבוע את ההישג המרשים של מפלגתם בבחירות, לאחר שזכתה ל-17% מקולות המצביעים והפכה למפלגה השלישית בגודלה. זאת, תוך שימוש בסיסמאות אנטישמיות ואנטי-צועניות על רקע המיתון הכלכלי הכבד בהונגריה. ראש הממשלה הנבחר ויקטור אורבן, מנהיג מפלגת "פידז" שחוזר לשלטון אחרי שמונה שנים באופוזיציה, הבטיח להגן על המדינה מעלייתה של "יוביק".

בחירות היסטוריות

גם בסודן נערכו השבוע בחירות, שנמשכו חמישה ימים. היו אלה הבחירות הרב-מפלגתיות הראשונות שנערכות במדינה זה 24 שנים. הן התקיימו כחלק מהסכם השלום שהביא לסיום הלחימה בין הצפון לדרום, ונתפסו כמבחן לאחדות השבירה במדינה. נשיא סודן עומר חסן אל-באשיר צפוי לזכות בכהונה חדשה, לאחר שמנהיגי אופוזיציה בכירים פרשו מהמירוץ, ואף קראו לתומכיהם לא להצביע בטענה כי אין תנאים חופשיים והוגנים לקיום הבחירות, במיוחד בדרפור.
בתמונה: עובד בוועדת הבחירות המרכזית מלמד נשים ממחנה עקורים כיצד להצביע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

הרעש הגדול בסין

רעש האדמה בעוצמה של 6.9 דרגות בסולם ריכטר פקד השבוע את הרמה הטיבטית בדרום-מערב סין. לפחות 600 בני אדם נספו באסון וכ-10,000 בני אדם נפצעו. אלפי בני אדם נותרו מחוסרי בית, ונאלצו לבלות את הלילות המקפיאים באוהלים וברחובות. לשיירות הציוד הכבד לקח כיומיים להגיע לאזור, מה שאילץ את צוותי החילוץ לעבוד עם מעדרים וידיהם בלבד, תוך כדי כך שהם מתמודדים עם אוויר דל חמצן בגובה הרב של האזור, וללא מערכות תקשורת וחשמל שנפגעו מהרעש.

האפר הגדול מעל אירופה

ההתפרצות של הר געש באיסלנד, גרמה השבוע לשיבושים בתנועת המטוסים בצפון אירופה. בעקבות כניסתו של ענן אפר וולקני למרחב האווירי, נסגרו המרחבים האוויריים בבריטניה, הולנד, שבדיה ונורבגיה. ההגבלות נכנסו לתוקף מכיוון שהאפר הוולקני עלול לפגוע במנועי המטוסים.

זיקוקין בשמי צפון קוריאה

בצפון קוריאה חגגו השבוע את יום הולדתו ה-98 של מייסד האומה קים איל-סונג במופע זיקוקים מרהיב. מעבר לגבול הפריחו פעילים נגד המשטר הצפון קוריאני בלונים מלאים בכסף, מקלטי רדיו ועלונים לעבר הצפון.

מים במקום דם בנגקוק

בתאילנד נמשך כבר כחודש מאבקם של אנשי האופוזיציה לקיים בחירות חדשות. השבוע אנשי "החולצות האדומות" לקחו פסק זמן מההפגנות וחגגו את ראש השנה הבודהיסטית בפסטיבל המים המסורתי. גם המבקרים בקאו-סאן נטלו חלק בשמחה ונרטבו כהוגן. ומה עם מסעדת שושנה?

לאן הברבורים עפים בחורף?

מי שעוד נהנו ממים השבוע היו הברבורים בעיר המבורג שבגרמניה. הם שוחררו חזרה לאגם המרכזי בעיר אחרי ששהו במגורים מיוחדים במשך חודשי החורף. הברבורים התמתחו והשתכשכו באגם, אחרי החורף הקר. כל שנה בחורף הם נאספים למגורים מיוחדים, שם מאכילים ומטפלים בהם עד לאביב.

כבוד על הסיין לזקן

נשיא המדינה שמעון פרס חנך השבוע את טיילת בן גוריון שעל גדות נהר הסיין שפריז. בטקס השתתפו ראש עיריית פריז ברטרן דלאנו, חברת הפרלמנט האירופי ראשידה דאטי ועוד כ-100 מוזמנים. פרס היה מקורב מאוד לדוד בן גוריון ואף שימש כמנכ"ל משרד הביטחון בתקופה שבן גוריון כיהן כשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully