וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל הורשע בהריגת חברו בפליטת כדור

יהושע בריינר, קובי מנדל

13.4.2010 / 12:28

דן וולטציאנו הורשע בהריגתו של רב"ט יניב פוזואריק בתקרית שארעה במרץ 2008 כשניקה את נשקו האישי. פוזואריק נפצע מהירי באורח אנוש ומת מפצעיו

בית הדין הצבאי בחיפה הרשיע היום (שלישי) את החייל לשעבר דן וולטציאנו בהריגת חברו רב"ט יניב פוזואריק בתקרית שארעה במרץ 2008.

עורך הדין שלומי ציפורי אשר ייצג את משפחתו של יניב פוזואריק אמר לאחר הרשעתו של וולטציאנו כי "בית הדין אמר היום את דברו בצורה חדה וברורה. בכל מקרה האחריות הראשית על טיפול בנשק מוטלת על החייל הנושא אותו. אי אפשר להסתתר אחרי טענות שהמפקדים התרשלו. הם אמנם התרשלו. ההתרשלות חמורה כפי שקבע בית הדין ומן הראוי שהפרקליטות תסיק את המסקנות מכך אך זה לא מנתק את הקשר בין מעשיו של הנאשם לבין מותו של יניב. חבל שלקח לפרקליטות כל כך הרבה זמן להגיש כתב אישום. חבל שהאב היה צריך להילחם על כך".

אביו של יניב אמר על הרשעתו של וולטציאנו כי "זהו המינימום של המינימום שהוא היה צריך לקבל ואני מקווה שייגזר עליו העונש המקסימלי. זה לא מנחם אותנו אבל אולי יהיה בכך למנוע את הרצח הבא. אנו כבר שנתיים טוענים כי היה מדובר ברצח". בפתיחת משפטו של וולטציאנו הגיעו תשעה מבני משפחתו של המנוח לבושים בחולצות עם הדפס תמונתו של פוזואריק ומתחת לה הכיתוב: "לא נשכח ולא נסלח".

מכתב האישום שהוגש נגד וולטציאנו בספטמבר 2009 עלה כי האירוע התרחש בעת שניקה החייל את נשקו האישי במוצב לבנה בגבול הצפון. בעת ניקוי הנשק נפלט כדור אשר פגע בפניו ובצווארו של פוזואריק והרגו.

לפי כתב האישום, וולטציאנו אז רב"ט, ניקה את נשקו האישי כשהוא ופוזואריק ישבו בחדר במוצב לבנה בגבול ישראל-לבנון. לאחר שסיים לנקות את הרובה שלו, הוא פרק אותו בחדר ותוך כדי כך הכניס לרובה מחסנית. לאחר מכן, כשהבחין בלכלוך על הנשק, דרך את הרובה, ניקה אותו שוב ולחץ על ההדק מבלי שבדק את בית הבליעה של הרובה. כתוצאה מכך נפלט קליע שפגע בפוזואריק, פצע אותו אנושות וגרם למותו.

גזר דינו של וולטציאנו נדחה ובשעה זו מוצגים בבית הדין הצבאי הטיעונים לעונש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully