וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העובד הורשע ברצח, הרשת תפצה את המשפחה

גלעד גרוסמן

7.4.2010 / 18:47

עובד של חברת קלאסי גן, ניסה לאנוס ורצח את תמר ברז לפני כ-13 שנים. בית המשפט קבע כי הרשת לא פיקחה על העובד ופסק תשלום פיצויים של 2.5 מיליון שקל למשפחת הקורבן

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכת וידאו: עידן גוראל)

רשת ביתילי וחברת קלאסי גן ישלמו 2.5 מיליון שקל פיצויים לעזבונה של תמר ברז, שנרצחה בספטמבר 1997 בחנות ביתילי בבני ברק, כך קבע היום (רביעי) בית המשפט המחוזי בתל אביב.

ברז, שהרצח שלה זעזע את המדינה, הגיעה לחנות ועלתה לקומת הגג – שם הציגה ומכרה חברת "קלאסי גן ריהוט גן". בגג פגש אותה יגאל אקסלרוד, עובד של קלאסי גן, שניסה לאנוס אותה. במהלך המאבק בין השניים דקר אותה אקסלרוד מספר פעמים. לאחר מכן גלגל את הגופה בשטיח כדי להסתירה. גופתה התגלתה כעבור שבועיים. אקסלרוד הורשע ברצח ונידון למאסר עולם ועוד 20 שנות מאסר.

בתביעה שהגישו אמה של תמר, אורה, ואחותה, ענת, נטען שהרצח התאפשר בשל רשלנות של ביתילי וקלאסי גן, שלא פיקחו על העובדים שלהם ולא דאגו לביטחון הלקוות. "על אף היותי שופטת ותיקה, אשר דנה בעבר, בין היתר, בתיקי פשע חמור, לא יכולתי שלא להזדעזע מעוצמת הזדון והרוע, כפי שבאו לידי ביטוי בהתנהגותו של הרוצח אקסלרוד, כעולה מהודאותיו במסגרת חקירתו, ואין בפי די מילים, כדי להביע את גודל התיעוב כלפיו וכלפי מעשהו האכזרי והנפשע", כתבה השופטת דליה גנות בפסק הדין.

השופטת הבהירה שלא ניתן היה לחזות את מעשיו של אקסלרוד, אולם קבעה שהן היו יכולות לצפות את האסון בגג, שלמעשה היה יחידה מבודדת משאר החנות. "מהתנהלותם של ביתילי וקלאסי גן עולה, כי שניהם ניערו חוצנם משאלת הבטיחות והבטחון של המבקרים במבנה", כתבה השופטת בפסק הדין. "אמנם בכניסה לחנות ביתילי ניצב אדם שבדק את תיקי הנכנסים לחנות, אולם מטרת הבדיקה הייתה בטחונית, והיא נועדה למנוע כניסת מפגעים ומחבלים, ולאו דווקא גורמים שליליים, או עבריינים".

השופטת הבהירה שלא מונה אחראי ביטחון בתוך החנויות, ולמעשה איש לא פיקח על העובדים עצמם. עוד קבעה, שאקסלרוד הושאר לעיתים לבדו בחנות קלאסי גן מבלי שום פיקוח. "ניתן להגדיר את התנהלות ביתילי וקלאסי גן כעצימת עיניים מוחלטת, בבחינת זלזול של ממש באשר למתרחש על הגג. למעשה, הגג והקורה בו הופקרו לחלוטין, וההתייחסות לגג הייתה כאילו אינו חלק מהמתחם", נכתב בפסק הדין.

אורה ברז אמרה כי היא מרוצה מהפסיקה. ברז אמרה כי, "העניין של הכסף זאת לא הנקודה. הנקודה היא שהם פשוט ניערו את עצמם מכל אחריות, וזה דבר שלא יעלה על הדעת. כשמישהו נכנס אליך הביתה והוא נפגע אתה מתנער מאחריות? הם זרקו אחרית אחד על השני, הרימו ידיים ואמרו שהם לא אשמים. אולי תמי היתה אשמה? אני חושבת שפעל פה הגיון בריא". אורה הוסיפה כי, "תמי שלי לא מתה לשווא, היא שינתה פה שני דברים יסודיים במדינה - חוק זכויות נפגעי עבירה חוקק בזכותה, ועכשיו סוף סוף גם יצא הצדק לאור ותוקן המצב האבסורדי שמישהו נרצח ואף אחד לא לוקח אחריות. לדעתי זה יגרום שינוי עצום ביחס ובהתייחסות ללקוח".

מרשת ביתילי נמסר בתגובה: "פסק הדין אינו ברור, ואנו נשקול בימים הקרובים האם לערער".

  • עוד באותו נושא:
  • ביתילי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully