וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאמצים מתחילים לשאת פרי

סטס מסז'ניקוב

2.4.2010 / 0:00

מהילד במרכז הקליטה באשדוד עד לכיסא של שר התיירות, אחד המשרדים הכי משבריים בכנסת ישראל. סטס מסז'ניקוב מספר על השנה הראשונה שלו בתפקיד

חלפה שנה לממשלה ולכהונתי כשר התיירות. במבט לאחור, אני מסתכל על כברת הדרך הארוכה שעברתי כילד חסר כל שהגיע עם הוריו למרכז הקליטה "פלדות" באשדוד לפני 29 שנה עד לשולחן ממשלת ישראל, ביראת כבוד ובסיפוק רב. עבורי ובמיוחד עבור הוריי שהגיעו ארצה בעיצומה של מלחמת הלבנון הראשונה, כדי לבנות חיים חדשים במולדתם החדשה במדינת היהודים, מדובר ביותר מסיפור הצלחה, מדובר בהגשמת משאלת לב.

לשרת כשר בממשלה לאומית, ממשלה ש"ישראל ביתנו" תרמה רבות לכינונה ומהווה את אחד ממרכיביה המרכזיים, זהו אתגר וכבוד מיוחד עבורי. בפני ממשלה ניצבים אתגרים סבוכים ביותר מאז הקמתה של מדינת ישראל הן בזירה הביטחונית, הן בזירה המדינית והן בזירה חברתית-כלכלית. ממשלה זו מתאפיינת בהיותה ממשלת אחדות, המבטאת קונצנזוס רחב. הדבר לא פשוט,שכן מרכיביה מציגים עמדות ותפיסות עולם שונות ועם זאת, מדובר בממשלה שפועלת על סמך קווי יסוד לאומיים, מדברת ומתפקדת בשפה אחידה תוך שהיא מתרכזת במוסכם ובמשותף לכל.

השנה החולפת עמדה כולה, באופן טבעי וברור, בסימן המשבר הכלכלי העולמי. אמנם המשק הישראלי הגיע לתקופה זו במצב טוב יותר ממרבית המשקים בעולם אך סימני ההשלכות של המשבר ,על שני היבטיו – פיננסי וכלכלי , ניכרו היטב גם אצלנו, בחיי היומיום של כל אזרח, בחברות ובגופים עסקיים. הממשלה ביחד עם כלל הגורמים המשק, פעלה למציאת אפיקים חדשים, עידוד תעשייה, התעסוקה ומסחר, השקעה בחינוך כדי לייצר את התנופה שתאפשר ליצור כלכלה יציבה, איתנה שתתרום לחוסן חברתי-כלכלי והלאומי של מדינת ישראל. העברת תקציב דו שנתי, שהוכיח את עצמו הוא הדוגמא המובהקת לתפקודה היעיל של ממשלה זו.

בעת הרכבת הממשלה, ביקשתי לקבל לידי את משרד התיירות משום שאני משוכנע כי מדובר במשאב לאומי ובקטר הצמיחה מרכזי במשק. תנאי היסוד והפוטנציאל של תרומת התיירות למשק הישראלי הנם ייחודיים: תרומה ישירה של התיירות לתמ"ג נאמד ב- 25 מיליארד ¤, 90,000 מועסקים ישירות בתיירות ו-160,000 מועסקים בפעילות הנובעת מתיירות. תרומה חשובה נוספת שאין להמעיט בערכה היא היכולת של התיירות לתרום לשיפור הדימוי והתדמית של מדינת ישראל. שיווק נכון של מדינת ישראל משפיע השפעה חיובית רבה על דעת הקהל בכל הקשור לנושאים מדיניים, ובמיוחד בעת הזאת.

חרף זאת, מדינת ישראל נמצאת במשבר אמיתי וחריף בכל הנוגע לתיירות. בעשור אחרון התחלפו במשדר התיירות למעלה מ-14 שרים – דבר שגרם לחוסר יציבות, היעדר מדיניות אחידה ורציפה והתוצאה הלא משמחת לפנינו - בשנת 2008, בשנת השיא של התיירות הנכנסת לישראל, ביקרו בה רק 3 מיליון תיירים. זאת לעומת 7 מיליון אצל שכינו בקפריסין או 27 מיליון בטורקיה.

מדינת ישראל היא פנינה תיירותית, שהתברכה בעושר עצום של משאבים תיירותיים טבעיים הפזורים בכל הארץ. מרחב ארצנו משופעים בפינות קסומות בטבע לצד אתרי היסטוריה ומורשת מצפון ועד דרום והם מחכים לקבלת התיירים מחו"ל ומבקרים מהבית. האתגר של משרד התיירות הוא להביא למימוש הפוטנציאל התיירותי של מדינת ישראל. לשם כך, גיבשנו את התוכנית תלת-שנתית שיעדה המרכזי הוא – עוד מיליון תיירים ב-3 השנים הקרובות. משמעותם של עוד מיליון תיירים היא יצירת 40,000 מקומות עבודה חדשים, הוספת 4.5 מיליארד ¤ הכנסות לקופת המדינה, משיכת משקיעים זרים ומקומיים ושיפור תדמיתה של ישראל בעולם בהיותה יעד בטוח, אטרקטיבי וידידותי. על כולנו מוטלת החובה לשלב ידיים כדי לקדם את התיירות -למען הכלכלה, התעסוקה ותדמיתה של מדינת ישראל.

המאמצים הרבים שהשקענו מתחילים לשאת פרי ומהפכת התיירות שמשרד התיירות בראשותי מוביל קורמת עור וגידים : מאז חודש ספטמבר האחרון מגמת הגידול בתיירות הנכנסת יציבה ורציפה ומדי חודש נשברים שיאים חדשים בתיירות הנכנסת. בשנה הקרובה נפעל למנף ולהעצים את הישגים אלה- נוסיף לייעל ולמקצע את השיווק של מדינת שיראל בעולם, לעודד בניית בתי המלון החדשים, שיפוצם ושדרוגם של אלה הקיימים, נשלים את מערכת דירוג בתי המלון,נכשיר כח אדם מקצועי ואיכותי בתיירות, נשפר את השירות ונשביח את המוצר התיירותי של מדינת ישראל. זו המשימה הלאומית של כולנו.

בהזדמנות הזו, ברצוני לברך את כל עם ישראל בברכת חג שמח ולאחל לכולנו שבחג הפסח הקרוב נצא לטייל ברחבי הארץ, נתחבר לשורשים, נחווה את הטבע, נהנה מהנופים ובכך נסייע לתעשיית התיירות, לעובדיה ולמשק ישראלי כולו להתחזק ולצמוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully