וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: 90% מהנערים במצוקה שותים אלכוהול

עמותת "עלם" מפרסמת את הדו"ח השנתי שלה לפיו חלה גם עלייה במספר ההריונות של נערות ועלייה של 10% במקרי אלימות פיזית ומינית בקרב בני נוער

עמותת "עלם" הפועלת למען בני נוער במצבי סיכון ומצוקה, מפרסמת היום את נתוני הדו"ח השנתי שלה לשנת 2009. בדו"ח מתוארות מספר תופעות לגבי מצב הנוער בישראל – חלקן מגמות שהתחזקו בשנה החולפת וחלקן תופעות חדשות. בין הנושאים שעולים בדו"ח - עלייה מדאיגה במספר ההריונות בקרב נערות עד גיל 17, עלייה בצריכת אלכוהול על ידי בני נוער, עלייה במקרי האלימות המינית והפיזית, התפתחות תופעת השימוש באינטרנט לצורך פגיעה והשפלה והחמרת תופעת ההימורים בקרב בני נוער.

מהדו"ח עולה כי 90% מבני הנוער שמוכרים ב"עלם", צורכים אלכוהול לפחות פעם בשבוע. מדובר בתופעה חוצה גבולות, ערים ומגזרים. גיל השתייה ירד ובעמותה מספרים כי בני 11 העידו שהם שותים משקאות אלכוהוליים לפחות פעם בשבוע. כמו כן חלה עלייה בכמויות שתיית האלכוהול, דבר המביא להחמרה והעלאת השכיחות של תופעות הקשורות להשפעתו, כמו מעשי אלימות ופגיעה מינית.

מגמה נוספת שעולה מן הדו"ח היא אי שימוש באמצעי מניעה בקרב בני הנוער. הדו"ח מציג עלייה של 15%, לעומת השנה הקודמת, במספר הנערות מתחת לגיל 17 שנכנסו להריון לא רצוי. יתר על כן, מעל ל-70% מהנערות דיווחו על שימוש ב"פוסטינור" (גלולת היום שאחרי), כש-80% מתוכן עושות זאת על בסיס קבוע, לאחר קיום יחסי מין ללא אמצעי מניעה.

הנוער הדתי-לאומי משוטט יותר

בתחום האלימות, נתוני הדו"ח מצביעים על גידול של 10% במספר הדיווחים על אלימות פיסית ומינית בקרב בני נוער. בעלם מדווחים כי תופעה פחות מוכרת שהופכת לנפוצה ביותר, היא שימוש באינטרנט וברשתות החברתיות כבמה להשפלות, אלימות מילולית והטרדות מיניות. כך למשל עולה שאחד מכל חמישה נערים דיווח כי חווה השפלה או הטרדה דרך הרשתות החברתיות. 95% מאלו שדיווחו על השפלה באינטרנט, סיפרו כי הדבר נעשה על ידי חבר או מכר קרוב.

שוטטות בני נוער, תופעה אשר העמותה מתריעה עליה כבר זמן רב, התרחבה בשנה האחרונה גם לגילאים צעירים יותר. על פי נתוני הדו"ח, גיל הילדים המשוטטים ירד והוא עומד על 8-10. עלם מדווחת גם על תופעה חדשה של שוטטות בקרב אוכלוסיות חדשות ביניהן החברה הדתית - לאומית והחרדית. מהעמותה נמסר כי היא איתרה מאות בני נוער מהקהילה הדתית לאומית, אשר מסתובבים ברחבי הארץ במשך חודשים ארוכים, "מנותקים מכל מסגרת משפחתית, קהילתית וחינוכית, ורבים מהם אף משתמשים בסמים". לדברי העמותה, נערים אלו "שוהים במצב זה ככל הנראה כתוצאה ממשבר אמוני וכפועל יוצא מתכנית ההתנתקות".

עוד עולה מהדו"ח כי רבע מבני הנוער המטופלים בעלם נוהגים להמר. "תופעת ההימורים הינה תופעה שבעבר הופיעה במספרים בודדים, וכעת הפכה לנפוצה יותר ויותר כדרך בילוי לבני נוער רבים", נמסר, "בחלק מהמקרים ההימורים גוררים אחריהם גם אלימות, פשיעה וגניבה".

פרויקט "דגל אורות התקווה" שימוקם על מגדלי עזריאלי זו השנה השביעית, יואר החל מיום חמישי בשעה 17:30. במסגרת הפרויקט, נקרא הציבור לתרום לעמותה למען בני נוער בסיכון, באמצעות שליחת הודעתSMS . כל הודעה מהווה תרומה של 10 שקלים ומדליק נורה בדגל ישראל המורכב מ-600 אלף נורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully