וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים: החרמת סחורה מיו"ש - טרור כלכלי

פנחס וולף

22.3.2010 / 17:24

ועדת הכלכלה של הכנסת קראה לנקוט בצעדים נגד הרשות הפלסטינית, אם זו לא תבטל את החרם שהטילה על מוצרים מההתנחלויות. "ישראל מתנהגת בנושא זה כמו אישה מוכה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: רן צימט)

"אם הרשות הפלסטינית לא תפסיק את מדיניותה החד-צדדית בנוגע לחרם על סחורות מהתנחלויות, על הממשלה לנקוט בצעדים חד-צדדיים נגדיים נגד הרשות". כך קראה היום (שני) ועדת הכלכלה של הכנסת בראשות ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד) שקיימה דיון מיוחד בנושא החרם שהרשות הפלסטינית הטילה על סחורות מההתנחלויות. הוועדה אף קראה לממשלה לפצות מפעלים שייפגעו מהחרם.

יוזם הדיון, ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) אמר במהלך הדיון כי "מדובר בטרור כלכלי לכל דבר. מדינת ישראל היא ספק הכספים הגדול ביותר של הרשות הפלסטינית. משרד התמ"ת מתנהג כמו שלושת הקופים שלא ראו ולא שמעו. בעוד ממשלת הרשות קיבלה החלטה רשמית וראש אותה ממשלה סלאם פיאד מצטלם כשהוא נותן דוגמא אישית, השר עונה לי כי אין כל תימוכין לכך שיש החלטה כזאת מהרשות".

יו"ר שדולת ארץ ישראל ויו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין, תבע בדיון לקבל נתונים מנציגי משרדי הממשלה אודות ההטבות שהרשות נהנית מהן בעקבות ההסכמים הכלכליים על ישראל. ואילו ראש מועצת שומרון גרשון מסיקה אמר כי, "מדינת ישראל מתנהגת בנושא הזה כמו אישה עם 'תסמונת האישה המוכה'. לדבריו, "אם המדינה תראה חולשה זה רק יחזק את החרם והטרור, אם היא תראה עוצמה ומיד הרשות תתקפל ותחזור בה". יו"ר וועדת הכלכלה, אקוניס, קבע כי הוועדה תקיים ישיבת מעקב לאחר פגרת הפסח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully