וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר ליברמן החליט: מחרים את נשיא ברזיל

15.3.2010 / 19:30

יו"ר ישראל ביתנו הודיע כי בכוונתו להחרים מפגש עם נשיא ברזיל. הסיבה: סירובו של הנשיא לולה לעלות לקבר הרצל. גורמים בסביבת ליברמן: "אף מנהיג ישראלי לא היה מתנהג כך בחו"ל"

שר החוץ אביגדור ליברמן הודיע הערב (שני) כי יחרים את המפגש עם נשיא ברזיל לולה דה סילבה המבקר בישראל. גורמים בסביבת ליברמן אמרו כי ישנה אי נוחות מהקשר בין ברזיל לאירן אבל הסיבה לרצונו של שר החוץ שלא להשתתף במפגש היא סירובו של דה סילבה לבקר בקבר הרצל, בעוד שהוא מתכוון לבקר בקברו של יאסר ערפאת. "הדבר מנוגד לפרוטוקול. אף מנהיג ישראלי לא היה מעז להתנהג כך בביקורים רשמיים בחו"ל", אמרו הגורמים.

גם סיעת האיחוד הלאומי החרימה את ישיבתה המיוחדת של הכנסת לכבוד דה סילבה. חברי הסיעה נעדרו גם מטקס קבלת הפנים שנערך לנשיא. בסיעה אמרו כי הוחלט על החרם "עקב סירובו להניח זר על קבר הרצל". מהאיחוד הלאומי נמסר כי, "כהמשך סידרתי לביזיון העם היהודי על ידי הילרי קלינטון, נשיא ברזיל ממשיך לבזות את מדינת ישראל, קודשיה וסמליה בלב בית נבחריה. גם הרבה רוק לא הופך לגשם".

אמש אמר דה סילבה כי הוא מסרב לעלות לקברו של חוזה המדינה בנימין זאב הרצל. לפי לוח הזמנים, הביקור אמור להתקיים ביום שלישי לקראת סיום ביקורו בארץ ולפני ביקורו ברשות הפלסטינית. סמנכ"לית אמריקה הלטינית במשרד החוץ דורית שביט אמרה אתמול כי "אנחנו עושים את כל המאמצים לשכנע את נשיא ברזיל שאין שום כוונה נסתרת מאחורי הרצון שהוא יבקר בקבר הרצל. מדובר בחידוש מנהג שהיה נהוג על פי הפרוטוקול עד שנת 94' כאשר עד אז כל נשיא וראש מדינה ביקר בקבר הרצל כחלק מביקורו בישראל. לאחר רצח רבין מנהיגים רבים העדיפו לעלות אל קברו של רבין. בשבוע שעבר משרד החוץ החליט לחדש את הנוהג הישן. האישיות הבכירה הראשונה שביקורה כלל גם את הסיור בקבר הרצל היה סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ונשיא ברזיל הוא ראש המדינה הראשון שמבקשים להנהיג את הנוהל בביקורו. ייתכן שמשום שמדובר בנוהג חדש הדבר עורר את חשדנותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully