וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מלחמת העולמות" הגרסה הגאורגית

הטלוויזיה בגאורגיה דיווחה כי טנקים של המעצמה הרוסית הגיעו לבירה טביליסי והנשיא נהרג במתקפה. הדיווח השקרי הזה גרם למנוסה המונית של תושבי הבירה מבתיהם

רשת הטלוויזיה בגאורגיה לקחה לעצמה חופש יצירתי ויצרה גרסה משלה למלחמת העולמות של אורסון וולס. במקום חייזרים שפולשים למדינה היא הכריזה כי צבא רוסיה פלש לבירת גאורגיה טביליסי ובמהלך התקיפה נהרג הנשיא מיכאיל סאקשקווילי. רשת הטלוויזיה, שידועה כתומכת בממשל דיווחה "בטעות" על כך שטנקים של הצבא הרוסי חדרו והגיעו עד לבירה, כתוצאה מהדיווח, שהוגדר כ"חיקוי אפשרי של אירועים", קרסה רשת הטלפונים הסלולרים במדינה ותושבי טביליסי החלו לברוח מביתם ויצאו לרחובות.

הדיווח החזיר את התושבים המבוהלים חזרה לחודש אוגוסט בשנת 2008, אז רוסיה פתחה במתקפה מול גאורגיה בדרום חבל אוסטיה, תקיפה שהובילה למלחמה בת חמישה ימים בתוכם הגיעו טנקים של המעצמה הרוסית עד לכ-45 קילומטרים מהבירה טביליסי.

שר הפנים הגאורגי מסר כי הדיווח לא נשא כתובית המבהירה כי מדובר בהמחזה בלבד והוא גרם לפאניקה גדולה. סוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס הודיעה על ההכרזה הלא מאומתת של הגיאורגים לגבי תקיפה רוסית, ואחת מתחנות הרדיו ברוסיה אף קטעה את שידוריה ודיווחה על כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully