וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האדישות תנצח

חנאן יוסף

11.3.2010 / 14:47

משרד החינוך יושב בשקט בזמן שהנוער הישראלי לא רוצה לתת זכות בחירה לערבים וסבור ש"מוות לערבים" היא קריאה לגיטימית. חנאן יוסף מתקוממת

ממחקר שפורסם היום עולה כי יותר ממחצית הנוער הישראלי מתנגד להעניק לערבים זכות בחירה ו 46% לא מעוניינים בשיווין איתם. נתונים אלו הינם השתקפות בוטה למצב במערכת החינוך בחברה הישראלית , שרוצה שהנוער הערבי לא ישמע כלל על הנכבה ועל ההיסטוריה שלו, ומחדירה מסרים גזעניים וסותרים לנוער היהודי.

מחצית הנוער מאמין שדמוקרטיה נולדה לשרת את היהודים ואתם בלבד, והיא לא נועדה בשביל הערבים ולכן מאמינים שלערבים אין זכות להצביע. והשאלה - מה חדש בזה? הרי מדינה זו הינה מדינה יהודית דמוקרטית והגדרה זו לא משאירה עוד אופציות נוספות לתושבים הערבים ושוללת מהם כל אפשרות להיות שווים מבחינה פוליטית חברתית וכלכלית.

"מוות לערבים" נראה בעיני אחוז לא מבוטל של הנוער הדתי " 45% " -משפט לגיטימי לחלוטין, ולמה לא? הרי זו היא מדיניות הדה-הומניזציה נגד ערבים בכלל ולפלסטינים בפרט שכל ממשלות ישראל אימצו אותה בעבר וגם בהווה, ואם זה מה שהנוער היהודי חושב אז כנראה שמדיניות זו עוד תאומץ בעתיד .
אנו לכודים בתוך מלכודת הגזענות שהיא תזיק לכולנו- לערבים, אתיופים, רוסים, נכים, נשים וכל קבוצת מיעוט בחברה הזאת- חברה שלא יודעת לקבל את האחר.

הדמוקרטיה מתרחקת

נוער שנותן לגיטימציה לאפליה על רקע דתי ועדתי, לא יהסס לגזול מנשים או נכים ובעלי מוגבלויות את זכויותיהם הבסיסיות- השוויון במדינה דמוקרטית לא אמור להיות מותנה והזכויות של כל האזרחים אמורות להיות שוות. אם אנו בוחנים את המחקר הזה היטב, רואים שהגזענות ושלילת הזכויות הפכו להיות דבר שמאפיין את המדינה בכל התחומים ונגד קבוצות שונות, כגון האתיופים ועולים חדשים ממדינות ברית המועצות לשעבר כאשר עולה מהמחקר כי יותר מ-30 % מהתלמידים לא רוצים אותם בכיתה, דבר שמצביע שהבעיה אינה רק הקונפליקט הפלסטיני – יהודי, אלא האופי של מדינת ישראל והטעמת הזלזול באחר ברוחם ובנפשם של הצעירים במדינה.

בזמן שהתקשורת בוחרת לסקר את הקבוצות האלו באופן שלילי מאוד, ורק בהקשרים פליליים וח"כים רבים מסיתים נגד הפלסטינים בישראל באופן גלוי ומקבלים אהדה וקבלה, כך גם הצעירים היהודים ימשיכו לקרוא "מוות לערבים".

כנראה שאנו התרגלנו לנתונים אלו והפכנו להיות מאוד אדישים כלפיהם, כך שהחלום של מדינה דמוקרטית אמיתית מתרחק יותר ויותר, והפך להיות החלום של הנאיבים שבינינו.

אין מקומם אותי יותר מהאטימות שמשרד החינוך מגלה לנתונים אלו, תמשיכו לחלום שזה רק נגד הערבים שבחרו להיות "לא נאמנים" למדינה שמפלה אותם, אבל זה יעלה לכל המדינה ביוקר.

* הכותבת היא דוברת לשעבר של מרכז מוסאוא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully