וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי פארס: חוששים שיודח כמו תא"ל תמיר

על רקע ההחלטה בעניינו של תא"ל צ'יקו תמיר מתגייסים מקורבי תא"ל עימאד פארס להגן על שמו ולהדגיש את ההבדלים בין שני המקרים כדי למנוע הדחתו. "המקרה מחייב יחס שונה"

על רקע הדחתו של תא"ל משה (צ'יקו) תמיר מהמשך שירותו בצה"ל - יוצאים מקורביו של תא"ל עימאד פארס להגנתו בניסיון למנוע ממנו גורל דומה. כזכור, פארס עומד בפני דין משמעתי לאחר שסגן הפרקליט הצבאי הראשי, אל"מ שרון אפק, קבע כי אין די ראיות בכדי להעמידו לדין פלילי. כעת לאחר ההודעה על הדחתו של תמיר נראה כי פארס יעמוד בפני הדחה אף הוא, לאור המלצתו של סגן הפצ"ר לנקוט כנגדו "צעד פיקודי משמעותי".

בימים הקרובים צפויים עורכי דינו של תא"ל פארס, אבי עמירם ורמי בובליל, להגיש את תגובתם לחוות דעתו של סגן הפצ"ר בניסיון למנוע את העמדתו של פארס לדין משמעתי ובכך בעצם לשנות את חוות הדעת. כזכור, על אף שבמסמכים הצבאיים שהגיש כתב פארס כי לא הוא נהג ברכב, חלק מחוות הדעת מתייחסת לכך שפארס עצמו שיקר למפקדיו ובהם לאלוף פיקוד הצפון גדי אייזנקוט. על פי חוות הדעת, צפוי פארס לעמוד לדין בגין אי קיום הוראות הצבא וביצוע עבירה במסמכים צבאיים.

"בפרשת צ'יקו תמיר הפצ"ר הגיע למסקנה שיש מקום להעמדתו לדין פלילי, מצב שונה לאין-ערוך מנקודת הפתיחה בעניינו של תא"ל עימאד פארס", מסביר עו"ד עמירם, "כלומר הפצ"ר בעצמו ראה פערים משמעותיים בשני האירועים ולכן המקרים מחייבים יחס שונה. במקרה הזה אסור לעשות גזירה שווה מעניינו של תמיר לעניינו של פארס".

על אף הדברים הללו, גורמים במערכת הביטחון מעריכים כי גם אם פארס לא יועמד לדין משמעתי, הרמטכ"ל אשכנזי צפוי להראות לו את הדלת החוצה מהצבא. פארס עצמו, בניגוד לתמיר, אינו נחשב לחביבו של הרמטכ"ל - כך שסביר להניח כי ללא קשר לתוצאת ההליכים המשפטיים, ייאלץ פארס לפשוט את מדיו בקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully