וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: 13 נערים אנסו נערה במשך שנים

איילה חננאל

1.3.2010 / 15:57

הותר לפרסום כי 13 נערים מת"א נעצרו בחשד שאנסו ילדה בת 15 במשך שלוש שנים. המשטרה מעריכה כי הנערה היתה מאוהבת באחד מהנערים, שנהג להכריח אותה לקיים יחסי מין עם חבריו. החשודים אנסו את הנערה, התעללו בה ותיעדו את המעשים במצלמה. הנערים: "יחסי המין בוצעו בהסכמה"

תאגיד כאן

(הערוץ הראשון)

המשטרה התירה בצהרים (שני) לפרסום פרטים על פרשת אונס מזעזעת שביצעו 13 נערים בנערה בת 18 במשך שלוש שנים מאז היתה בת 15. מהחקירה עולה כי לפחות 13 נערים משכונות יוקרה בצפון תל אביב ורמת השרון,לקחו חלק במעשי האונס של הנערה. מדובר ב-12 קטינים ובגיר אחד. ה-13 נעצרו והיום הוגשה נגדם הצהרת תובע לבית משפט השלום בתל אביב.

הפרשה התפוצצה לאחר שבחודש ינואר האחרון, הגיע לידי משטרת מרחב ירקון מידע על נערה שנפלה קורבן לאונס על ידי מספר נערים בני גילה. החקירה הועברה למחלק נוער חשיפה של ימ"ר ת"א שם התברר כי מדובר במקרה מזעזע בהיקף אדיר עם עשרות נערים נוספים שהיו מעורבים מכל רחבי העיר ובמשטרה הודיעו כי צפויים מעצרים נוספים.

סגן ניצב ערן ידידיה, ראש מפלג הסמים וראש צוות החקירה פקד רן אריאלי, ניהלו את החקירה כאשר מיד בתחילתה עלה החשד כי מעשי האונס וההתעללות המינית בוצעו כולם "תחת שרביטו", כפי שהגדירו במשטרה, של אחד הנערים. הנער, כיום בן 18, נהג על פי החשד לנצל את אהבתה של הנערה אליו ולהזמין את חבריו לקיים עימה יחסי מין במקלטים נטושים. הנער איים על הנערה כי אם לא תסכים לשכב עם חבריו הוא יעזוב אותה. כאשר סירבה לשכב עם הנערים היו מכים אותה ואפילו כיבו עליה סיגריות ושברו עליה בקבוקים. חלק מהמקרים אף תועדו ע"י הנערים במצלמה והופצו בין חבריהם.

במקרה אחד מתואר כיצד הזמין החשוד המרכזי ארבעה נערים למקלט עזוב, הנערים נעלו את הנערה במקלט וכשזו החלה להתנגד, החזיק אותה החשוד העיקרי בידיה והכריח אותה לקיים יחסי מין עם חבריו. במהלך מעשי האונס החלה הנערה לצעוק, אז סטרו בפניה הנערים כדי להשתיקה. לפי החשד הנערים ביצעו בה מעשים מגונים והחדירו לגופה חפצים. בנוסף נטען כי במקרה הזה הזמינו הנערים חבר נוסף כבן 15 שהיה בתול והבטיחו לו לקיים יחסי מין עם הנערה. לאחר שהארבעה אנסו אותה, ביצע בה הנער החמישי מעשים מגונים. המשטרה טוענת כי חלק נכבד ממעשיהם של הנערים בוצעו על מנת להשפיל את הקורבן,"הם ראו בה שפחת מין, חלק קראו לה בובה על חוט", מספרים החוקרים.

הנערים קשרו את עצמם למעשי האונס ואמרו כי ראו בה "חייל של אותו נער", אותו הגדירו כסרסור של הנערה. בחקירות הראשונות שניהלו החוקרים עם הנערה, היא אישרה את הפרטים אך לא רצתה להאשים את החשוד המרכזי במעשים,"הנער בו הייתה מאוהבת, פשוט שלט בה רגשית ונפשית. הנערה היא קורבן שפיתחה תלות טוטאלית בנער שהביא אותה לכל מקום ולכל סיטואציה שבהם היתה לו הזדמנות לבצע בה את זממו. המעשים בוצעו במקלטים נטושים ובגנים ציבוריים. הוא היה קורא לחבריו וברוב המקרים הנערה נאנסה כאשר הופעלה נגדה אלימות קשה על ידי קבוצת נערים, כאשר הנער תמיד נוכח".

הפכו אותה לשפחת מין

הנער והנערה הכירו כאשר למדו יחדיו בבתי ספר בצפון תל אביב. לפני שנה וחצי, עזב הנער את בית הספר ועבר לבית ספר אחר והנערה עברה אחריו לאותו בית הספר. במשטרה אומרים כי בחקירה התברר שאנשי צוות החינוך בבתי הספר לא ידעו דבר על הפרשה שנמשכה 3 שנים, "אף אחד מגורמי החינוך שחקרנו לא ידע על הפרשה, למרות שמדובר באחת מפרשיות האונס החמורות ורחבות ההיקף שנתקלנו בהם, מדובר בפרשה שמתפרסת על כל רחבי המחוז כאשר הנערים לומדים במספר בתי ספר שונים ומתגוררים בשכונות נפרדות", אמרו במשטרה.

עוד עלה מהחקירה כי החשוד העיקרי שהיווה את החוליה המקשרת בין הנערים לנערה, חשוד בנוסף באונס של נערה נוספת כשזו הייתה בת 16.5. מדובר בחברתה של הנערה שנפלה קורבן למסכת ההתעללות. בחיפוש שנערך בביתו של הנער, אף נמצא במחשבו חומר פדופילי שהעביר לו אחד מהחשודים האחרים. עוד עלה בחקירה כי במשך תקופה ארוכה הוא נהג על פי החשד "לסחוט מהנערה כספים בתמורה לשתיקתו ולכך שלא יעזוב אותה".

עם מעצרם של הנערים, הביעו חלק מהוריהם זעזוע ואף ביקשו מחוקרי הימ"ר להיפגש עם הנערה על מנת להתנצל בפניה. עם זאת בימ"ר מציינים שהנערים עצמם, שהודו במעשים,"פשוט לא מבינים שמה שהם עשו לא בסדר" חלקם טענו בחקירתם כי מעשי המין בוצעו בהסכמה אך במשטרה מציינים כי מדובר באונס לכל דבר,"כאשר היא צעקה, סטרו לה וסתמו את פיה שלא תעשה רעש, כאשר סירבה, איימו עליה והיכו אותה וכאשר היה מפתח ברשותם, נהגו גם לנעול את הדלת לכל אורך המעשים", בשלב מסוים אף איימו על הנערה כי "אם תדברי תחטפי מכות".

במשטרה מספרים כי על פניו, "הנערים באים מבתים נורמטיביים, נמצאים במסגרות לימודיות אותם הם נוהגים לפקוד באופן סדיר". על השאלה הקשה, איך אף גורם בבתי הספר או מהוריהם של הילדים לא ידע על המעשים המזוויעים שבוצעו לאורך שלוש שנים, לאיש במשטרה אין תשובה, "חקרנו את כל העובדות הסוציאליות והמורות ולטענתן, אף אחת מהן לא ידעה". גם בני משפחתה של הנערה, שאביה מת, לא ידעו על מסכת התעללות שחוותה.

כעת היא שבה לבית ספרה וממשרד החינוך נמסר כי "נציגי המשרד נמצאים בקשר שוטף עם קציני מפלג הנוער ופועלים על פי הנחייתם ובמקביל, שומרת הנהלת בית הספר על קשר רצוף עם התלמידה ומשפחתה, מלווה אותה ומעניקה לה את התמיכה הרגשית הנדרשת".

עדכון ראשון: 11:59

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully