וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הרעש: גלי הצונאמי פגעו גם ברוסיה

אחרי רעידת האדמה החזקה שפקדה את צ'ילה אמש פגעו גלי צונאמי בחופי הוואי, ניו זילנד ומזרח רוסיה. אובמה: "עלינו להיות מוכנים לכל אסון טבע"

רויטרס

(צילום: רויטרס, קריינות: אילן שניג, עריכת וידאו: עידן גוראל)

גלי צונאמי בגובה של 80 סנטימטרים פגעו הבוקר (ראשון) בחופי קמצ'טקה שבמזרח רוסיה. עם זאת, לא דווח על נפגעים או על נזק. הצונאמי נוצר בעקבות רעידת האדמה העזה שפקדה את צ'ילה אתמול.

הלילה דווח כי גלי צונאמי פקדו את חופי ניו זילנד. כמו כן נרשמה עלייה בגובה פני הים סמוך לאוסטרליה. גלי הצונאמי המגיעים לגובה של כשני מטרים וצפויים להגיע לגובה של שלושה מטרים. הגלים נוצרו בעקבות רעידת האדמה החזקה בעוצמה של 8.8 בסולם ריכטר שהתרחשה אתמול בצ'ילה.

מוקדם יותר החלו גלי הצונאמי החלו להגיע לחופי הוואי וצפויים להגיע לגובה של עד שלושה מטרים. מדענים באמריקה אישרו לרשת פוקס כי נסיגת המים סימנה את תחילת צונאמי, אך בשלב זה קשה להעריך את מידת הנזק שייגרם. בהתאם להוראת השלטונות, תושבי הוואי פינו את בתיהם בשעות האחרונות.

רעידת אדמה בצ'ילה  פברואר 2010. Carlos Espinoza, AP
מוקד הרעש נרשם כ-90 קילומטרים צפונית מזרחית לעיר קונספסיו/AP, Carlos Espinoza

עד כה נהרגו 214 בני אדם

נשיא ארצות הברית ברק אובמה נשא אמש נאום בבית הלבן, בו הוא הזהיר את תושבי רצועת החוף הצפונית של ארצות הברית מפני כל אסון שלא יבוא. " אנו מתכוננים לקראת צונאמי שעלול לפגוע מאוחר יותר גם בחופי ארה"ב, בעיקר בהוואי ובגואם. לפיכך, על כל תושבי החוף המערבי של המדינה להיערך לכל הוראה שתינתן על ידי הרשויות. איננו יכולים לשלוט באיתני הטבע, אבל אנחנו יכולים ומוכרחים להיות מוכנים ולהתמודד עם אסון כזה כשהוא מתרחש. עלינו להיות מוכנים לכל אסון טבע שעלול לפקוד את האזור", הוסיף אובמה.

כתוצאה מרעש האדמה שפקד אתמול את מרכז צ'ילה נהרגו עד כה 214 ומספר ההרוגים עוד צפוי לעלות. כך מסר נשיאה הנבחר של צ'ילה, סבסטיאן פינרה. רעש האדמה בעוצמה של 8.8 בסולם ריכטר הורגש סמוך לעיר קונספסיון בדרום המדינה. מוקד הרעש נרשם כ-90 קילומטרים צפונית מזרחית לעיר קונספסיון והוא הורגש גם בבירת המדינה סנטיאגו המרוחקת בכ-320 קילומטר ממוקד הרעידה וגרם לקריסת בניינים ופגע במערכת החשמל והתקשורת.

המרכז הגיאולוגי האמריקאי מסר כי מספר שעות לאחר הרעידה, פקדו את צ'ילה שני רעשי משנה. הראשון, בעצמה של 6.9 בסולם ריכטר נרשם כ-210 קילומטרים דרומית מערבית לעיר קונספסיון בה אירעה רעידת האדמה ורעש משנה נוסף בעצמה של 5.5 בסולם ריכטר הכה 54 קילומטרים מערבית לעיר הבירה של צ'ילה סנטיאגו. בנוסף, נמסר כי הרס רב נגרם לשתי ערים עתיקות בדרום המדינה. צ'ילה שוכנת סמוך לחיבור בין שני לוחות טקטוניים, במה שמכונה "טבעת האש". התפר שבין שני הלוחות גורם לא פעם לרעידות אדמה. בשנת 1960 פקדה את צ'ילה רעידת האדמה העזה ביותר שנרשמה במאה ה-20. ברעידה העזה, בעצמה של 9.5 בסולם ריכטר, נהרגו 1,655 בני אדם והיא גרמה לגלי צונאמי שהגיעו עד להאוואי, יפן והפיליפינים המרוחקים אלפי קילומטרים ממוקד הרעש.

עדכון ראשון: 1:16

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully