וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנו צ'אנס לחיסולים

צביקה פוגל

22.2.2010 / 7:47

ערכו של אל מבחוח כמתכנן חטיפות וכספק נשק מצדיקים את חיסולו, ומנושא גניבת הזהויות סתם עושים סיפור גדול. צביקה פוגל דווקא מאמין שהחיסול הקל על סיבוב כדור הארץ

אין סוף לציניות. העולם שלנו "נוקה" בשנים האחרונות מנוכחותם של טרוריסטים שהטילו מורא על שגרת חיינו, אבל כמו תמיד יהיו כאלה שיקומו מתוכנו כדי לחפש את התקלות, תוך התעלמות מוחלטת מהשלכות ההרתעה החיוביות. כמה אנשי תקשורת ועוד כמה אינטרסנטים שרוצים לוודא מינוי של מקורב זה או אחר לתפקידי מפתח בטחוניים, דואגים לפזר ענני רוע באוויר הנקי שאנחנו מצליחים לשאוף לראותנו עם חיסולו של עוד רב-מרצחים או מגה-טרוריסט.

מחמוד אל-מבחוח הקים עם פעילי חמאס נוספים את הזרוע הצבאית של הארגון. יותר מכל נודע אל-מבחוח כמי שתכנן את חטיפתם ורציחתם של אילן סעדון ואבי סספורטס בפברואר 1989, בתחילת האינתיפאדה הראשונה. בנוסף לכך הוא תכנן וביצע פעולות נוספות נגד ישראל כמו גם גיוס כספים וקיום רשת להברחת אמצעי לחימה עבור חמאס. חיסולו של מחמוד אל מבחוח הקל על סיבוב כדור הארץ. פחות נשק ותחמושת יזרמו בתקופה הקרובה לרצועת עזה. בשל חיסולו יצטרכו בימים הקרובים כמה ישראלים לשנות דרכונם בשגרירויות הזרות, ביג-דיל! אפשר לחשוב כי למישהו באמת אכפת שבמלון "אל בוסתן רוטנה" בדובאי לא יתאכסנו בעתיד הנראה לעין ראשי רשתות הברחה טרוריסטים. מאז חיסולו של מבחוח, כמות המילים שנכתבו והתמונות שהוקרנו אודות חשיפת הדמויות שעמדו לכאורה מאחרי החיסול, גדולה עשרות מונים מהמילים והתמונות שכיסו את תרומת החיסול להרתעה הישראלית ולפגיעה ביכולות החמאס ברצועת עזה.

החיסולים מקרבים את היונה

עימאד מורניה חוסל בפברואר 2008 בבירת סוריה. מורנייה, שנחשב למוח מאחורי הפיגועים בבואנוס איירס ובבסיס המארינס בביירות והיה מעורב גם בחטיפת חיילי צה"ל נהרג בפיצוץ מסתורי בדמשק. לפי "סאנדיי טיימס" הבריטי, סוכני מוסד החליפו את משענת הראש של הנהג ברכב הפאג'רו במשענת ממולכדת. דיווח בריטי אחר, ב"סאנדיי אקספרס", מסר גירסה שונה על האירוע: שלושה אנשי מוסד, שבא מרומא ומאתונה כתיירים עם דרכון אירני, שכרו מוסך ושם מילכדו רכב שהושכר במיוחד לשם כך. מכונית התופת הוצמדה ל"מיצובישי פאג'רו" של מורנייה, וכך הוא חוסל. איזה מזל שלא היו שם מצלמות ואיזה מזל שהדרכונים היו אירנים, כך חסכנו ביקורות ממיטב המושכים בעט והפרשנים למיניהם. אני מניח שמנהיגי הטרור לא יתקנו בעתיד הקרוב את מכוניתם במוסך לא מורשה. על אפקט ההרתעה שהושג - מעטים מדי כתבו מעט מדי מילים.

חיסולים נוספים שיוחסו למוסד או לשיתוף פעולה בין השב"כ לצה"ל, כמו גם חיסולים שיוחסו לזרועות ביטחון של מדינות מערביות אחרות הם אלה שהביאו את בן-לאדן, נסראללה, אחמד ג'עברי ודומיהם, לחיות במרתפים עמוקים תוך דאגה יומיומית לביטחונם ולחשדם בכל הסובב אותם, שמא מסתתר ביניהם סוכן ציוני. ההרתעה שהושגה בשנים האחרונות יחד עם התוצאות המדויקות שנקבעו במבצע "עופרת יצוקה" מגדילות את הסיכוי להבנת מחיר ההפסד של אידיאולוגית הטרור.

באופן פרדוקסלי, בניגוד לטענתם של מספר פרשנים, כל חיסול כזה מקרב את משק כנפיה של היונה. ההרתעה, הסבלנות, הנחישות והעוצמה הביאו בעבר הלא רחוק את מצרים וירדן לשולחן המשא ומתן והם אלה שיביאו גם את האחרים. את ההבדל שבין מדינה ערבית ריבונית לבין טרור ערבי הנמצא בדרך למדינה (דרום לבנון ורצועת עזה) צריך לנצל לפעולות יחודיות שהשפעתן על מנהיגי הטרור משמעותית. ערכו המורשתי של מבחוח כמוביל "עולם החטיפות" וערכו העכשווי כספק נשק מתקדם לחמאס, מצדיקים את המאמץ ואת התקלות אם היו כאלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully