וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר סער: להגדיל החינוך על חשבון הביטחון

שר החינוך תקף בוועדת הכספים את חלוקת העוגה התקציבית. "גם אם תקציב המדינה כולו היה הולך למשרד הביטחון עדיין היה צריך תקציב נוסף. ההשקעה בחינוך היא המפתח לעתידה של מדינת ישראל"

"סדר העדיפויות הלאומי צריך להשתנות בפועל" – כך הצהיר היום (שני) שר החינוך גדעון סער בדיון בוועדת הכספים לקראת שנת התקציב הבאה. סער קרא לחברים להגדיל את תקציב משרדו על חשבון תקציב הביטחון, "אין מחלוקת על כך שההשקעה בחינוך היא המפתח לעתידה של מדינת ישראל", אמר סער.

סער הוסיף עוד כי "אפשר להמשיך ולנפח את תקציב הביטחון או להגדיל את תקציב החינוך. הרי שגם אם תקציב המדינה כולו היה הולך למשרד הביטחון, היה צריך תקציב נוסף - אין חולק כי החינוך לא פחות חשוב מהביטחון הלאומי".

על-פי הדו"חות העולמיים, ההשקעה הממוצעת לתלמיד בישראל נמוכה מאד בהשוואה ליתר מדינות ה-OECD (הארגון לשיתוף פעולה וסיוע כלכלי). על סמך נתונים אלה, סער טוען כי משרד החינוך סובל מהזנחה: "אנחנו לא מקבלים את מה שאנחנו צריכים באמת לקבל למען עתיד ישראל".

מנתוני הביצוע של תקציב 2009 עולה כי משרד החינוך השתמש בכ-99% מתוך תקציבו שעמד על 30.2 מיליארד שקלים. סער, שהתגאה בנתון, הוסיף כי מדובר ב-"אחוז ביצוע גבוה שלא היה כמותו במשרד החינוך", וכי הוא מקווה לחזור עליו גם ב-2010.

ח"כ שלי יחימוביץ (עבודה) אמרה כי ראוי לציין לטובה את השר שפעל נגד הקיצוץ במשרדו וכי נתוני הביצוע מעידים על עבודתו הטובה: "צריכה להיות תוספת תקציבית למשרד החינוך, במיוחד לאחר שרה"מ הצהיר כי החינוך מעל לכל", הוסיפה יחימוביץ.

דבריו של סער התקבלו באהדה גם על ידי יתר חברי ועדת הכספים שהצהירו כי "השר יכול לראות בהם בני ברית בנושא הדאגה לחינוך". יו"ר הוועדה גפני סיכם את הדיון באומרו: "נפעל בכל כוחנו למנוע קיצוצים עתידיים ואף להגדיל את התקציב למערכת החינוך שהיא העתיד של כולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully