וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרסקות המטוס בלבנון: 21 גופות נמשו מהים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

25.1.2010 / 11:40

המטוס של חברת התעופה האתיופית התרסק זמן קצר לאחר שהמריא מביירות. מנכ"ל חברת התעופה מסר כי לא ידוע לו על ניצולים. לדברי נשיא לבנון, אין חשד למעשה חבלה.

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

מטוס נוסעים של חברת התעופה האתיופית "אתיופיאן איירליינס" ועל סיפונו כ-90 בני אדם התרסק הלילה (שני) אל מימי הים התיכון כ-5 דקות לאחר שהמריא משדה התעופה בביירות. המטוס מדגם בואינג 737 היה בדרכו מביירות לאדיס אבבה ונעלם ממסכי הרדאר של שדה התעופה כחמש דקות לאחר שהמריא במזג אוויר סוער. רשת אל-ג'זירה דיווחה שנמצאו שרידי המטוס מול חופי לבנון, חמישה קילומטרים מדרום לביירות.

על פי דיווח הבוקר ברשת אל-ערבייה, חילצו כוחות צבא לבנון 7 ניצולים מבין נוסעי המטוס ממימי הים התיכון אל מול חופי המדינה. רשת הטלוויזיה הלבנונית LBC דיווחה כי אותרו בין 9 ל-15 ניצולים. צוותי חילוץ, בסיוע שני מסוקים של האו"ם, עדיין פועלים באזור במטרה למצוא ניצולים נוספים מההתרסקות וכן על מנת לחלץ את גופות ההרוגים, כשבמקביל החלה חקירת התאונה. שר ההגנה הלבנוני מסר כי עד כה נמשו 21 גופות.

למרות הדיווחים על ניצולים שחולצו, במסיבת עיתונאים באדיס אבבה, בירת אתיופיה, מסר מנכ"ל חברת התעופה "אתיופיאן איירלנייס" כי אין לו מידע על ניצולים מהתרסקות. " יש לי קשר עם הרשויות הלבנוניות, שעדיין לא אישרו שנמצאו ניצולים", אמר גירמה וייק. וייק הוסיף שאין גם מידע האם ההתרסקות נבעה ממעשה טרור.

השר הלבנוני ראזי אל-עריידי מסר כי בעת ההתרסקות שהו על סיפונו של המטוס 83 נוסעים ו-7 אנשי צוות. לדבריו, 54 מבין הנוסעים הם לבנונים, 22 אתיופיים, עירקי אחד, סורי אחד, קנדי אחד, רוסיה אחת, צרפתיה אחת ושני בריטים.

בראיון לרשת הטלוויזיה הלבנונית LBC אמר השר כי ממשלת לבנון החליטה להקים ועדת חקירה לבדיקת נסיפות המקרה אשר תפרסם בהמשך את מסקנותיה: "נפעל בשיתוף פעולה מלא עם משרד הבריאות, עם ראש הממשלה ועם נשיא המדינה. אנחנו עומדים בפני טרגדיה גדולה ולכן על הציבור הלבנוני לגלות סולידריות זה עם זה. החיים ימשיכו כהרגלם ועלינו לחפש כעת אחר ניצולים". נשיא לבנון, מישל סלימאן, אמר הבוקר כי לא סביר שהתרסקות מטוס הנוסעים האתיופי נגרמה כתוצאה מחבלה. ראש ממשלת לבנון סעד חרירי, הכריז בעקבות ההתרסקות על היום כיום אבל לאומי.

תושבים המתגוררים סמוך לקו החוף בביירות מסרו שראו "כדור אש" מתרסק. בכירים בממשלת לבנון כמו גם קרובי משפחה של נוסעים לבנונים אשר היו במטוס עושים את דרכם לשדה התעופה על שם רפיק אל-חרירי כדי לקבל מידע נוסף על ההתרסקות.

בין הנוסעים שהיו על המטוס בעת ההתרסקות הייתה גם מרתה פייטון, רעייתו של שגריר צרפת בלבנון, דניס פייטון. כך נמסר מהשגרירות הצרפתית. כ-50 מנוסעי המטוס הם אזרחים לבנונים, שלושה בעלי אנשים בעלי אזרחות כפולה ומרבית הנותרים אתיופים, כך לפי רשימת הנוסעים של המטוס.

עדכון ראשון: 04:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully