וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטיילת נהרגה בערבה, אדם נוסף נעדר

רמי שני

18.1.2010 / 18:30

מחירה של הסופה: 3 מטיילים נסחפו לאחר שרכבם התהפך בנחל חופירה - אחד מהם נהרג, מטייל נוסף חולץ במצב טוב, ומטייל נוסף נעדר. החיפושים אחריו הופסקו בשל החשכה ויתחדשו מחר

אמיל טבוסוב

(צילום: שי מכלוף ואמיל טבוסוב, עריכת וידאו: גדי ויסטוק, קריינות: אילן שניג)

הופסקו החיפושים באזור עין יהב אחר הנעדר מהרכב שהתהפך בשעות הצהריים (שני) בשיטפון בערבה. זאת בשל רדת החשכה. החיפושים יתחדשו מחר בבוקר.

מוקדם יותר היום נהרגה מטיילת, לאחר שניסתה לחצות יחד עם שניים מחבריה ציר תנועה שהוצף על ידי נחל חופירה הסמוך לגבול ישראל-ירדן. הג'יפ בו נסעו השלושה נסחף בשיטפון והתהפך. אחד הנוסעים נעדר, ואילו הנוסע הנוסף שהיה ברכב חולץ ומצבו מוגדר טוב. מתנדבי יחידת החילוץ ערבה, בסיוע שני מסוקים וכן כוחות משטרה ומג"ב, פעלו במהלך אחר הצהריים לאתר את הנוסע הנעדר. הכוחות פעלו תוך תיאום מלא עם השלטונות הירדניים לאחר שהרכב נסחף בזרם עד לשטח ירדן.

מפקד יחידת החילוץ, אלעד סקר, אמר לוואלה! חדשות כי האזור בו נסחפו השלושה הינו מסוכן ביותר מפני שיש בו חשש למוקשים שנותרו באזור: "הגיע טנדר 4X4 לשפת הנחל, אנשים שהיו שם ניסו להניע אותו מלחצות את המים השוצפים, אך נהג הרכב נכנס פנימה ומיד נסחף". עדי ראייה סיפרו שאחד מהנוסעים ברכב יצא מיד החוצה, ניסה להיאחז בענפים אך נסחף עם הזרם". על רקע האירועים, פנתה היום המשטרה למטיילים וקראה להם להימנע מלהיכנס לאזורים המוצפים מחשש לחייהם.

כוחות החילוץ פעלו היום פעמים רבות לאחר שכלי רכב נסחפו בנחלים ובשיטפונות: בצהרים נסחף אופנוען לאחר שניסה לחצות את נחל פארן בערבה שעלה על גדותיו, הוא חולץ ע"י כוחות ההצלה באזור בסיוע מסוק ומצבו מוגדר כעת טוב.

ביישובי המועצה האזורית רמת נגב הוכרז אחה"צ מצב חירום - זאת לאחר שמרבית דרכי הגישה ליישובי המועצה הוצפו ונחסמו לתנועה. בשעה זו עושה דרכה בליווי צה"ל שיירה המובילה ציוד, מים ומזון ליישובים המבודדים שבשטח המועצה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הלכודים חולצו בידי מסוק של חיל האוויר וצוות של יחידת 669/מערכת וואלה!, צילום מסך

שלחו לנו תמונות וצילומי וידאו: newsdeskwalla@walla.com

בתוך כך הועמדו כוחות החירום באילת בכוננות בעקבות הודעה שהגיעה מירדן לפיה שיטפון בנחל יאטב אמור להגיע לאזור מעבר הגבול ערבה. בהודעה נמסר כי קיים חשש שהשיטפון יפרוץ סכרים וחומות הגנה ויגיע גם לאזור בתי המלון באילת ויציפם. יחידת החילוץ באיזור ושאר כוחות החירום התבקשו לעמוד בכוננות גבוהה. רשות הניקוז האזורית עורכת תצפיות על התקדמות זרם המים במטרה להתריא מראש לפני כל הצפה אפשרית. מנכ"ל רשות הניקוז ערבה, עמי שחם, מסר כי "קיים חשש שהמים יציפו את אזור בתי המלון ויגיעו למבואות הצפוניים של העיר".

ורדה צוברי, תושבת העיר ועובדת תחנת הרדיו "קול הים האדום", סיפרה אחר הצהרים לוואלה! חדשות כי עד כה פונה מלון אחד שהוצף - מלון "אסטרל ווילג'", ואורחיו הועברו למלונות אחרים באזור. כמו כן נרשמו בשעות האחרונות הפסקות חשמל נקודתיות במספר מוקדים ברחבי העיר. "נכון לעכשיו הסערה נרגעה וצוותים של העירייה מטפלים בכל האירועים שנרשמו - אך על פי התחזיות צפוי להתחיל בשעה הקרובה גל נוסף שיימשך עד שעות אחר הצהרים המאוחרות".

מוקדם יותר נותקה אילת באופן זמני לאחר שכביש 90 נחסם לתנועה כתוצאה מהצפות. כבישים רבים בדרום נחסמו כתוצאה מהגשמים העזים שירדו במהלך הלילה ושעות הבוקר, אחר הצהרים חודשה תנועת האוטובוסים לאילת. כביש 90 נסגר מאזור מלונות ים המלח לכיוון צפון, כביש 40 נסגר בין קיבוץ שדה בוקר למדרשה, ובהמשך בקטע שבין כלא נפחא למצפה רמון. כביש 211 שמחבר את צומת טללים לניצנה סגור באזור נחל ניצנה בשל הגשמים הרבים שירדו באזור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הלימודים במרבית יישובי הדרום לא יתקיימו הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחברת אגד אישרו כי הגישה לכל היישובים באזור ים המלח נחסמה ע"י המשטרה ועל כן הופסקה תנועת האוטובוסים לאזור. כמו כן הופסקה תנועת האוטובוסים בשני הכיוונים בציר מצפה רמון - שיזפון - צוקי עובדה והערבה התיכונה, גם כן בשל העובדה כי נחלי האזור עלו על גדותיהם.

האוטובוסים לבתי המלון באזור עין בוקק שלחופי ים המלח לא נוסעים כעת בנתיבם הרגיל (דרך עין גדי), אלא על גבי כביש 6, דרך העיר ערד וישירות לבתי המלון. באגד ממליצים למגיעים לאזור וליוצאים ממנו להתעדכן בזמן אמת באמצעות המוקד הטלפוני של החברה טרם השימוש באמצעי תחבורה ציבורית.

גשר אריה יחיאלי הסמוך לקיבוץ רביבים על נחל הבשור, מוגדר כמצוי בסכנת קריסה עקב שיטפונות וקיים חשש שאם יקרוס - יביא לניתוק של הקיבוץ ותושביו. באזור ניצנה עדיין מנותקים מספר ישובים לאחר שגשר ניצנה קרס מוקדם יותר הבוקר, ובחלק מהישובים בסביבה נותק החשמל. כל הכבישים באזור המועצה האזורית תמר שבקרבת ים המלח נחסמו. ראש המועצה, דב ליטבינוף סיפר כי היישובים במועצה נצורים. "אין יוצא ואין בא מיישובי המועצה והתושבים נצורים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"סופה כזו לא נראתה באזור כבר 40 שנה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפנות בוקר נסחף כלי רכב באזור מחצבת רביבים שברמת נגב בשל ההצפה שפקדה את המקום. שתי משאיות ובהן 3 אזרחים נוספים נסחפו בשטף אל תוך נחל פארן הסמוך לאילת וחולצו לאחר זמן מה על ידי מתנדבי יחידת החילוץ האזורית בסיוע מסוק צה"לי. בנוסף, חולצו במהלך הלילה 2 קצינים מיחידת גולני אשר נסחפו עם רכבם בנחל לבן באיזור ניצנה, סמוך לגבול מצרים. הם חולצו ע"י מסוק של חיל האוויר וצוות של יחידת 669 והועברו לטיפול רפואי בביה"ח סורוקה בבאר שבע.

"פתאום ראינו אדם שעומד על ענף וצועק 'תצילו אותי'", תיאר את האירוע סגן בועז, לוחם ביחידת החילוץ 669. "קיבלנו את הדיווח על ג'יפ שנתקע בשיטפון - אך בשלב מסוים אבד הקשר עם החיילים והתחלנו לחפש באזור נחל ניצנה. צריך לזכור שהיה מדובר בשעת לילה ובגלל הגשם הרב כמעט ולא היה ניתן לראות דבר". לדבריו, ביחידה נערכו מראש לאפשרות של גל פעילות על רקע נזקי מזג האוויר. בשל הגשמים העזים הוחלט גם לבטל הבוקר את הלימודים במרבית יישובי המועצה האזורית רמת נגב וכן במועצה האזורית תמר.

נחום מליק, חזאי מטאו טק, סיפר לוואלה! חדשות כי באזור שבין גבול מצרים ועד שדה בוקר, ירדו בעשר השעות האחרונות בין 50 ל-60 מ"מ. בערד ירדו 30 מ"מ, באילת 15 מ"מ ובבאר שבע ירדו במהלך שעות הבוקר 35 מ"מ. בירושלים ירדו 40 מ"מ, בתל אביב ירוד 10 מ"מ ובצפון הארץ נמדדו כמויות נמוכות של 8-13 מ"מ. לדברי מליק, שיא הסופה בדרום כבר מאחורינו, אך עדיין ישנו חשש לשיטפונות.

(עדכון ראשון: 07:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully