וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלחת הסיוע הישראלית נחתה באזור האסון

15.1.2010 / 2:03

משלחות הסיוע מישראל נחתו בהאיטי. מתנדבי ארגון "מצילים ללא גבולות" שהגיעו לאזור האסון סיפרו על הבלאגן ברחובות, התושבים המתחננים למזון ולמים, והחשש מהתפרצות מחלות

משלחת הסיוע של פיקוד העורף נחתה אמש (שישי) בנמל התעופה בפורט או פרינס בהאיטי. המשלחת כוללת 230 אנשי רפואה, חילוץ, לוגיסטיקה ואבטחה. במקום נחת גם המטוס עליו נמצאים המזון והציוד הרפואי. המשלחת החלה בהקמת בית חולים שדה במקום.

אמש הגיעה לאזור האסון משלחת של ארגון "מצילים ללא גבולות". "קטסטרופה זו לא מילה למה שהולך כאן", סיפר לוואלה! חדשות משה סדיה, מתנדב בארגון. "יש כאן ערימות של גופות ברחובות והריחות באוויר נוראיים. כל כמה עשרות מטרים רואים ערימה נוספת, עוברי אורח מניחים אותם בשולי הדרך, זה פשוט בלאגן נוראי".

סידה, שבימים רגילים מתנדב בארגון "הצלה-יהודה ושומרון", המריא להאיטי עם היוודע דבר רעידת האדמה. למקום הוא הגיע עם 12 מתנדבים נוספים, מרביתם חובשים ופראמדיקים. "הגענו לעיר הבירה אבל ראינו שעמוס שם, אז התמקמנו בכפר בסדר גודל בינוני בשם אאוטרה. מה שקורה ברחובות זה פשוט נורא: עמודי חשמל, בניינים, כל מבנה אפשרי, הכל פשוט שטוח", סיפר.

סידה סיפר גם על המצב הקשה של הניצולים. "איך שהגענו לכפר בג'יפ שלנו קפצו עלינו מכל כיוון והתחננו לבקבוקי המים ולמזון שהבאנו איתנו. בהתחלה זה היה מפחיד לראות אותם מבקשים משהו לשתות או לאכול, אבל אחרי כמה זמן הצלחנו לארגן אותם ולעשות את חלוקת המזון בצורה יותר מסודרת. לאחר מכן מצאנו מבנה שעוד נותר על תילו, והתארגנו שם. אנשים החלו להגיע לקבל סיוע רפואי מאיתנו. עם אור ראשון התחלנו בטיפולים".

לדברי סידה, המראות באי לאחר רעידת האדמה קשים מאסונות אחרים בהם היה. "הייתי בסרי לנקה בצונאמי, אבל אין אין מה להשוות למה שקורה כאן. לצערי הרב, הריחות מהגופות כבר מורגשים באוויר, הזבובים מתרבים, ואנחנו חוששים ממחלות ולכן אנחנו כנראה נאלץ לעזוב בעוד כיומיים, וצוות אחר יחליף אותנו".

על אף שהותיר מאחוריו משפחה, סידה מספר כי הוא וחבריו לא יכלו להישאר אדישים. "אנחנו קודם כל בני אדם", הוא אומר. "מתפקידנו הוא לעזור לכל בן אדם, גם בצד השני של העולם. תושבי האיטי מצידם שמחים על כל סיוע שמגיע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully