וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון: לשחרר ממעצר את בני משפחת אלפרון

29.12.2009 / 15:56

בית המשפט הפך את החלטת בית המשפט המחוזי בב"ש והורה לשחרר למעצר בתנאים מגבילים את אריה, נסים ודרור אלפרון ואת חברם. הארבעה נאשמים במעורבות בקטטה בבית עלמין

בית המשפט העליון הפך היום (שלישי) את החלטת בית המשפט המחוזי בבאר שבע, והורה לשחרר בתנאים מגבילים את אריה, נסים ודרור אלפרון, ואת חברם איל גידו, הנאשמים במעורבות בקטטה בבית העלמין בדימונה לפני מספר חודשים.

בחודש שעבר הגישה לשכת התביעות בנגב כתב אישום כנגד הארבעה, בגין עבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות, סחיטה בכוח, איומים, ניסיון פציעה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לפשע, החזקת סכין וניסיון פציעה בנסיבות מחמירות.

מכתב האישום עולה כי הארבעה הגיעו ללווית דודתו של גידו, ככל הנראה על מנת לשמור עליו מפני תקיפת קרובי משפחה שעמם יש לגידו סכסוך על רקע כספי. השלושה נטלו עמם דוקרן, נונצ'קות, מוטות ברזל, פטיש ושרשרת ברזל. על פי כתב האישום, גידו ניגש אל אביהם של בני דודיו ושאל היכן הם, וזאת בעוד ניסים אלפרון מניף לעברו דוקרן בכוונה לדקור אותו ודרור אלפרון מנסה להכותו באמצעות בלטה. אביהם של בני הדוד הצליח לברוח מהמקום תוך שהוא צועק לעזרה.

בית משפט השלום בבאר שבע שחרר את הארבעה, אולם בית המשפט המחוזי בעיר הפך את ההחלטה והורה להשאירם במעצר. כעת הם יוכלו לשוב לביתם, לאחר שהשופט אשר גרוניס קבע כי חומר הראיות אינו מבסס בצורה מספקת את האישומים המיוחסים להם.

"התמונה העולה אם כן מעיון בחומר הראיות הקיים בשלב זה, הינה כי העוררים היו מעורבים בקטטה כלשהי בבית העלמין. במובן זה, גרסת העוררים לפיה כלל לא התרחשה במקום קטטה פועלת נגדם. ואולם, מעבר להוכחה להתרחשותה של קטטה, אני סבור כי חומר הראיות אינו ברמה המספיקה לשם מעצרם של העוררים עד תום משפטם", כתב השופט גרוניס בהחלטתו.

פרקליטו של דרור אלפרון, עורך הדין צבי אבנון אמר כי "כפי שטענתי מלכתחילה, לא היה מקום לעצור את בני משפחת אלפרון במהלך אותה לוויה. ברור שאם שמם לא היה אלפרון, אף אחד לא היה עוצר אותם. משטרת דימונה הרגישה שנחת עליה 'אוצר גדול' ובהתלהבות רבה הפעילה את יחידת התביעות של משטרת ישראל וביקשה לעצור אותם עד תום ההליכים. הצדק נעשה בבית המשפט העליון".


פרקליטיו של נסים אלפרון, עורכי הדין משה יוחאי וערן צלניקר, אמרו לוואלה! חדשות כי "בית המשפט העליון קבע, כפי שסברנו, שהראיות בתיק אינן ברמה מספיקה לשם מעצר הנאשמים. צר לנו על כך שהנאשמים ישבו במעצר כחודשיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully