וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעם שליט: ”ההחלטות יתקבלו בקרוב מאוד”

21.12.2009 / 13:44

אביו של החייל החטוף סיפר אודות פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והעריך כי ההכרעה תתקבל תוך 24 שעות: "מניח שזה עניין של היום, אולי מחר בבוקר". הפגישה התקיימה על רקע הדיונים הקדחתניים של פורום השביעייה על אישור עסקת שליט. שרי השביעייה צפויים לשוב ולהתכנס

רויטרס

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

נעם שליט, אביו של החייל החטוף גלעד שליט, הביע את תקוותו שקבלת ההחלטות בנוגע לעסקה במסגרתה עשוי להשתחרר בנו יסתיים בתוך 24 שעות. שליט אמר בצהרים (שני) לאחר פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "ראש הממשלה דיבר איתנו ועדכן אותנו במה שאפשר לעדכן. התהליך לא הסתיים, התהליך נמשך, וצפוי להסתיים בקרוב. זה מה שאנחנו יכולים לספר. אני לא במצב שאני אופטימי ולא פסימי. בשיחה נכחו ראש הממשלה והשליח חגי הדס. בשלב הזה אנחנו לא צפויים לעוד פגישה. באנו בעיקר לשמוע, לא אמרנו דברים שלא אמרנו בעבר".

שליט הוסיף כי "אנחנו ממשיכים במלוא הקיטור על מנת לסיים מאוד בקרוב. קשה להעריך מתי תתקבל ההחלטה. אני מניח שזה עניין של היום, אולי מחר בבוקר. הנושא היום שונה מבעבר והוא יותר אקטואלי ויותר חם". גם אמו של גלעד, אביבה דיברה לאחר הפגישה ואמרה כי "אני מקווה שיגיעו להחלטה כמה שיותר מהר".

לשכת ראש הממשלה זימנה בצהרים את נעם ואביבה שליט לשיחה עם ראש הממשלה. הפגישה בין הוריו של שליט לבין ראש הממשלה התקיימה במהלך הפסקה בדיוני שרי השביעייה על העסקה לשחרור גלעד שליט.

הבוקר התכנס פורום שרי השביעייה בפעם הרביעית בתוך 24 שעות כדי לדון בעסקת שליט. בדיון שהתקיים בלשכת ראש הממשלה בירושלים, משתתפת בנוסף לשרים גם כל הצמרת הביטחונית הכוללת את הרמטכ"ל, ראש השב"כ וראש המוסד. הדיון של שרי השביעייה יתחדש בשעה 20:00, לאחר הפגישה עם הורי שליט.

מאז כניסתו של נתניהו לתפקידו כראש ממשלה, העביר לו סבו של גלעד, צבי, מספר מכתבים, בהם התחנן על חייו. צבי סיפר לגלי צה"ל כי "כתבתי לנתניהו מספר מכתבים והתחננתי בפניו שיציל את הנכד שלי. המכתב האחרון נשלח לפני חודש. אני מתחנן בפניו שיגמור את הפרשה האומללה הזאת".

עם תחילת הדיון, אמר נעם שליט, אביו של החייל החטוף גלעד כי "אין שום דבר חדש. אנחנו ממתינים לסיום הדיונים. גם מנהיגי חמאס צריכים להחליט לאחר שהם מחזיקים מאות אלפי פלסטינים בני ערובה ורעבים בעזה שסובלים כמה שנים טובות מאז חטיפת גלעד מהסיפור הזה וחיים שם בתנאים קשים, בעוני מחפיר, במצור וברעב. גם הם צריכים לחשוב ולדאוג לאוכלוסייה שלהם שמשלמת מחיר כבד בגלל ההרפתקה של חמאס. אנחנו מחכים לגלעד בבית, לא לדמויות שלו".

"בחירה בין חיים ומוות"

בתוך כך, אמו של החייל החטוף אביבה, אמרה הבוקר כי היא מקווה ששרי השביעייה יקבלו החלטה לתמוך בהשלמת העסקה להשבת בנה. בראיון לגלי צה"ל אמרה אביבה שליט כי "גלעד יושב בשבי 1,275 ימים ובמשך התקופה הזאת נעשו כל הטעויות ולא ייתכן שאחרי כל כך הרבה ימים, לא הביאו שום חלופה לשחרר את גלעד. המצב שלו הפיך והוא יכול לחזור לחיים. כרגע הוא נמצא שם בסוג של מוות במרתפי עזה ואפשר להחזיר אותו. אני מקווה שכל אחד מהשרים שמצביעים יבין שהאצבע שלו תכריע בין גזר דין מוות לגלעד או לשחרורו של גלעד".

הדיונים האינטנסיביים על עסקת שליט בפורום "השביעייה" הסתיימו אמש ללא הכרעה. אחד הנושאים המרכזיים שבהם דנו השרים, הוא שאלת המקום שאליו יועברו האסירים שרצחו ישראלים במו ידיהם. זוהי אחת מהמחלוקות בין ישראל לחמאס, שדורש כי אותם מחבלים יחזרו לבתיהם בשטחי הגדה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
דמויות קרטון בהדמיית גלעד שליט שהוצבו היום, 21 בדצמבר 2009 , מחוץ למשרד ראש הממשלה בזמן ששבעיית השרים מתכנסת בעניינו. עומר מירון
מיצג דמויות מקרטון של גלעד שליט בירושלים./עומר מירון

לוואלה! חדשות נודע שראש הממשלה נתניהו מסרב לשחרר אסירים עם דם על הידיים לשטחי הגדה מנימוקים ביטחוניים: שטחי הגדה לא מוקפים גדר כמו זו העוטפת את רצועת עזה, ולתושביה יש נגישות גדולה לשטחי ישראל ולאזרחיה. לפיכך, נתניהו עומד על כך שאותם מחבלים יועברו לעזה, לאירופה או לכל מקום אחר, ובלבד שלא ישובו לגדה.

אתמול מסרו הוריו של שליט, לנתניהו מכתב, בעקבות הדיווחים האחרונים על הכרעה אפשרית בעסקה לשחרור בנם. במכתב כתבו ההורים נעם ואביבה כי "אנו חשים כי הימים הקרובים הם הרי גורל לבננו האהוב גלעד".

עוד כתבו בני הזוג שליט לנתניהו כי "אנחנו עוקבים בדאגה עמוקה ובתקווה גדולה אחרי מהלכיה של ממשלת ישראל ושלך במאמציכם הכנים להחזיר את גלעד הביתה. אנו פונים אליך לפני שיהיה מאוחר מדי. אנא אל תפילו על כתפיו הצרות של בננו את כל בעיות המזרח התיכון. אנא ראו את בננו כחייל היושב במרתפי החמאס כבר 1,274 ימים ולילות קשים מנשוא. במהלך השנים הללו נעשו טעויות ומשגים שלא ניתן לתקנם או לשנותם (הכוונה לממשלת אולמרט. פ.ו). על כל הללו, בננו גלעד לא צריך להיות הקורבן ולשלם את מחיר חייו".

עדכון ראשון: 8:55

נעם שליט לפני פגישתו על נתניהו. רויטרס
"בננו גלעד לא צריך להיות הקורבן ולשלם את מחיר חייו"/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully