וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש: מאבטח הרמטכ"ל לא ייאזק למיטה

גלעד גרוסמן ופנחס וולף

16.12.2009 / 11:05

ביהמ"ש קיבל את "עתירת האסיר" של מאבטח הרמטכ"ל המואשם בניסיון אונס, והורה להפסיק את איזוקו בשעות הלילה. כמו כן קבע בית המשפט שאפרתי יועבר לתא מעצר רגיל

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל הבוקר (רביעי) את "עתירת האסיר" של סרן ארז אפרתי, מאבטח הרמטכ"ל הנאשם בניסיון מעשה אונס ובניסיון מעשה סדום, והורה להפסיק את איזוקו בשעות הלילה למיטה. כמו כן הורה בית המשפט להעביר את אפרתי בשעות היום לתא מעצר רגיל בבית המעצר אבו כביר, כיוון שעד עכשיו הוא הוחזק בשעות היום ב"כלוב" בכניסה לבית המעצר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נמצא בחרדה". אפרתי/מערכת וואלה!, צילום מסך

נציג השב"ס בדיון הסביר שאפרתי נכבל למיטתו בשל חשש לבטחונו, לאחר שהסוהרים והמפקדים בבית המעצר התרשמו שהוא עלול לנסות ולשלוח יד בנפשו, וביקשו מבית המשפט שלא להתערב בהחלטה עד לסיום הבירור הפסיכיאטרי בעניינו.

מנגד טענו פרקליטיו של אפרתי עורכי הדין בני וקרן נהרי כי הבדיקות הפסכיאטריות שנערכו לו עד כה קבעו שהוא לא סובל מתחושות אבדניות. "בוודאי שהוא במצב רוח ירוד" אמר עו"ד נהרי במהלך הדיון. "אם הייתי מגיע לבקרו והוא היה צוחק ומאושר הייתי דואג. הוא אדם ללא עבר פלילי שמוצא עצמו מאחורי סורג ובריח. הכבילה היא צעד דרסטי וחריג".

השופט צבי גורפינקל אמר בהחלטתו ששתי הבדיקות הפסיכיאטריות האחרונות שנערכו לאפרתי לא גילו אצלו שום סימנים פסיכוטיים ודכאוניים או תכנים אובדניים, וזאת למרות שהוא נמצא בחרדה. הוא הוסיף שדאגת השב"ס למנוע נסיונות התאבדות מובנת לאור מקרי העבר, אולם הוסיף כי "עם כל הכבוד לסוהרים ולמפקדים, מצבו הנפשי לא ייקבע על ידיהם אלא על ידי גורם מקצועי. הכוונה לשמור עליו מפני פגיעה ראויה, אולם האמצעי שנבחר קיצוני", ועל כן הורה לשחררו מכבילה .

השופט גורפינקל הוסיף כי החזקתו של אפרתי בכניסה לבית המעצר, במקום שכל אדם יכול לראותו, אף היא אינה ראויה. "ברור שהכוונה היא לא לפגוע בעותר ולהציגו לראווה אלא לגרום לכך שהסוהרים הנמצאים במקום יוכלו לפקח ולהשגיח עליו", אולם החזקתו בכלוב איננה תנאי החזקה מקובלים לאסיר. על כן הורה השופט גורפינקל להעביר את אפרתי לתא מעצר רגיל.

מתחילת מעצרו לפני מספר שבועות היה אפרתי אזוק למיטתו במשך הלילה בידיו וברגליו. במשך היום הוא שהה בתא מעצר כשהוא נתון להשגחה רצופה של סוהרים ומצולם במצלמות השגחה במשך כל שעות היממה. זאת, לאחר שלשירות בתי הסוהר נודע כי אביו של אפרתי התאבד לפני שנים עקב הסתבכות בפלילים, במהלך ילדותו של ארז. בשב"ס ביקשו בעבר להדגיש כי תנאי המעצר נועדו לשמור על שלומו של אפרתי, אשר פסיכיאטר שבדק אותו במהלך מעצרו קבע שהוא עלול להוות סיכון לעצמו.

בעקבות עתירתו של סרן אפרתי, הגישה בצהרים חברת הכנסת רונית תירוש (קדימה) הצעת חוק הקובעת כי יהיה אסור לכבול אסיר למיטתו בכלא ללא חוות דעת רפואית מוסמכת הקובעת כי האסיר עלול לגרום נזק לגוף הסובבים אותו או לשלוח יד בנפשו. לדבריה של תירוש, "למרות המחדלים האחרונים של שירות בתי הסוהר, כדאי שהם ימצאו דרכים יותר אנושיות כדי למנוע מאסירים להתאבד".

  • עוד באותו נושא:
  • ארז אפרתי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully