וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שישה ימאים חולצו מהספינה שטבעה מול לבנון

קובי מנדל ויהושע בריינר

12.12.2009 / 22:08

מסוק חיל האוויר הצליח לחלץ בשעות הערב חמישה ניצולים מהספינה salla2 שטבעה אמש מול חופי לבנון והם פונו במצב טוב לבית החולים רמב"ם בחיפה. שישה ימאים עדין מוגדרים כנעדרים

מערכת וואלה!

(צילום: אבישי גולן, עריכת וידאו: רן צימט)

חיל האוויר הישראלי חילץ אמש (שבת) חמישה ניצולים מהספינה salla2 שטבעה שלשום במימי הים התיכון, כ-100 קילומטרים מחופי העיר צור בלבנון. בכך עולה מספר הניצולים שחולצו מהספינה לשישה, לאחר שהניצול הראשון אותר בשעות הבוקר. הניצולים פונו כשהם במצב טוב על ידי מסוק חיל האוויר לבית החולים רמב"ם בחיפה. שישה מהימאים מוגדרים עדין כנעדרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ספינת המטען טבעה באיטיות ואז הימאים קפצו לים הסוער כשרפסודות ההצלה נפוצו לכל עבר ולפיכך לא ניתן היה להיעזר בהן", כך סיפר פאבל שניצל מהטביעה, אזרח אוקראיני בן 47 שהגיע לביה"ח רמב"ם. "מצבו של הניצול מוגדר כבינוני והוא סובל מתת קור ותשישות חמורה", סיפר ד"ר שלומי ישראלית, מנהל המחלקה לרפואה דחופה לוואלה! חדשות. "הוא היה כיממה בחגורת הצלה עד שחולץ על ידי יחידת 669 של חיל האוויר. הניצול שירת כסגן קצין המכונות של הספינה ואנחנו מצפים שמצבו ישתפר במהירות". הקונסול הכללי של אוקריאנה נמצא בבית החולים.

סרן יובל, קברניט מסוק היסעור שחילץ את הניצולים סיפר לוואלה! חדשות על שאירע. "הגיע אלינו ידיעה על ספינה שטבעה מול צידון. שני מסוקים שלנו יצאו לחיפושים ולקראת אור אחרון כשכבר היינו בדרך חזרה לבסיס, הגיע דיווח ממסוק בריטי שהוא איתר שני ניצולים. יצאנו חזרה לאזור כשהתחלה המשימה הייתה לאתר את הניצולים כי כבר ירד הלילה. היה צריך לסרוק מאוד באיטיות. לשמחתנו מצאנו ניצול ראשון שהצליח להיאחז באיזשהו חפץ במשך 18 שעות לאחר שכבר היה במים. הוא עצמו היה בחליפת הצלה ונאחז בחתיכת פלסטיק גדולה שצפה". סרן יובל סיפר עוד שארבעת הניצולים הנוספים היו בנקודה שהיתה כקילומטר וחצי מרוחקת ממקום הימצאותו של הניצול הראשון. " הם חיכו יחד לאחר שהחזיקו בחתיכת פלסטיק גדולה".

"ירדו אליו שני לוחמים ומיד לאחר מכן ירד לוחם נוסף שעלה איתו למסוק", סיפר סרן גל מיחידת החילוץ 669. גל סיפר שהראות הלקויה וגובה הגלים שנע בין 3 ל-4 מטרים הקשו מאד על פעולות החילוץ. "מצבו של הניצול היה סביר, על אף שהיה במים שעות על גבי שעות, החליפה שהייתה עליו הצילה את החיים שלו. והוא נזקק לעירוי נוזלים ולחימום אך לא להרבה מעבר", סיפר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

שברי הספינה היו מפוזרים במים

גורם בכיר בחיל האוויר סיפר שבחיל קיבלו את ההודעה על טביעת הספינה סביב עשר בבוקר. "למשימה הוזנקו מסוקי עטלף ויסעור במטרה למצוא את הניצולים ומאז ועד עכשיו אנחנו טסים ברצף", סיפר. "בנוסף, השתתפו כוחות נוספים של מסוקים בריטים ומסוק מקפריסין במאמצי החילוץ. בים רואים שברים של הספינה ו'נצנצים' ימיים. תנאי הטיסה קשים, ראות מעורפלת וים סוער". בחיל האוויר מדווחים שבשל הים הסוער והגלים הגבוהים נוצרו קשיים למצוא את הימאים בתוך המים.

12 הימאים האוקראיניים שהפליגו על אונית הסחר salla2 הנושאת דגל טוגו, נעדרים מאז שעות הלילה לאחר שאונייתם טבעה בים התיכון. האוניה יצאה מנמל וואלי שביוון לנמל הקישון בחיפה על מנת לפרוק מטען המשמש ליצירת לבנים תרמיות. סיבת הטביעה אינה ידועה עד עתה.

האוניה טבעה ככל הנראה במהלך הלילה ואותות מצוקה נקלטו ממצוף חרום שהשתחרר מממנה במוקד חיפוש והצלה באיטליה. בשל מיקום המצוף הועברה הודעה למוקד מקביל בקפריסין שהעביר את המידע למוקד ההצלה של משרד התחבורה בחיפה. מנהל המוקד בני רוזנסקי שיגר פנייה לחיל האוויר ששלח מסוקים לסיוע בחיפושים.

במקביל ספינת חירום מקפריסין, ספינות של האו"ם ואוניות הסוחר שסרקו את האזור גילו רפסודת הצלה של הספינה ועליה אחד מצוות האוניה. הסריקות אחרי צוות האוניה נמשכות בסיוע של כוחות יוניפי"ל ושל חייל הים והאוויר הישראליים.

(עדכון ראשון: 19:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully