וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההחלטה לגבי תא"ל פארס - בשבועות הקרובים

8.12.2009 / 12:02

בעקבות קבלת ערעורו של תא"ל צ'יקו תמיר מקווה גם תא"ל עימאד פארס להחלטה דומה בתיקו מאחר שנסיבותיו דומות. אם יוחלט להעמידו לדין, צפוי פארס לטעון כי לא שיקר בדיווחו לצה"ל

הפרקליטות הצבאית צפויה לגבש את מסקנותיה בפרשת תא"ל עימאד פארס בשבועות הקרובים. בימים האחרונים החזירה התביעה הצבאית את תיק החקירה למשטרה הצבאית החוקרת לצורך השלמות חקירה, כשבתוך כשבועיים יוחזר התיק לתביעה, אז תגבש ביחד עם הפרקליט הצבאי הראשי תא"ל אביחי מנדלבליט את מסקנותיה. במידה שיוחלט כי פארס יועמד לדין הוא צפוי להיות מוזמן לשימוע שיתקיים לו, כאשר פארס צפוי לטעון כי לא שיקר בדיווחו לצה"ל.

משפט  צ'יקו תמיר נובמבר 2009. אורי לנץ
קבלת ערעורו של צ'יקו תמיר עודדה את פארס/אורי לנץ

פארס, שטרם פרש באופן רשמי מצה"ל, התעודד מפסק הדין מפרשת תא"ל צ'יקו תמיר, שלא הורד ודרגה והודח מהצבא. פארס צפוי לטעון באמצעות עורך דינו אבי עמירם, כי בדו"ח הצבאי כתב כי לא היה במקום התאונה, זאת למרות שבדו"ח שהוגש לחברת הליסינג נכתב כי אכן שהה במקום. הדילמה הצפויה לפרקליטות הצבאית היא האם לקבל את דו"ח התאונה שנמסר לחברה כדיווח שיקרי. להערכת גורמים המעורבים בפרשה, לדבריו של פארס לאלוף פיקוד צפון גדי אייזנקוט לפיהם הוא עצמו נהג ברכב בזמן התאונה לא צפויה להיות משקל בהחלטה.

נסיבות האירוע שהביא את פארס לבקש לפרוש מהצבא, דומות למקרה של תא"ל תמיר. ביולי האחרון נהגה אשתו של פארס ברכב הליסינג של צה"ל בניגוד להנחיות המתירות רק לפארס עצמו לנהוג. על אף שהרכב היה מעורב בתאונה, אמר פארס לאלוף פיקוד צפון גדי אייזנקוט כי הוא היה זה שנהג. בסופו של דבר חזר בו פארס והודיע על עזיבת הצבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully