וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החזאים מופתעים: "הגשם כמו באירופה"

נרי ג'ונסון

8.12.2009 / 6:11

כמויות המשקעים שירדו בישראל מחודש אוקטובר עקפו כבר את הכמות הממוצעת בעונת גשמים טיפוסית. ביום חמישי צפויה הסערה לחזור. השירות המטאורולוגי: "לא חזינו את זה"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, משה אסרף. עריכה: ענת ברק)

סופות רעמים, גשמים חזקים ואפילו פתיתי שלג הפתיעו אתמול (שני) את תושבי ישראל. הגשם החל בשעות הבוקר בעננות בינונית שהביאה איתה גשם לא צפוי, שהתרכז במרכז הארץ ובצפון מישור החוף. הגשם המשיך לרדת במרכז עד שעות הערב, ואז התפשט גם לצפון ולדרום הארץ. בתל אביב ובחיפה ירדו בין 10-20 מ"מ, בכפר רופין ירדו 80 מ"מ, ובתל מונד ירדו 100 מ"מ של גשם.

חזאי השירות המטאורולוגי ואדים דימנשטיין אמר לוואלה! חדשות כי "הגשם היה מפתיע. אפילו במודלים שהכנו הבוקר לא חזינו את זה. גשם כזה בעננות בינונית לא אופייני לאזור שלנו, אלא טיפוסי הרבה יותר לאירופה. חזינו גשם מסוים בצפון ובמישור החוף – בסוף הוא הפתיע במרכז הארץ". בחרמון אפילו דווח על גשם מעורב בשלג, שלא הספיק כדי להיערם.

גשם בתל אביב. אורי לנץ
גשם בת"א, הבוקר/אורי לנץ

הלילה יורד עדיין גשם בצפון ומעל הרי יהודה. קיימת סכנה לשיטפונות באזור הערבה ועין הגדי. בלילה צפויים לרדת גם כמה מילימטרים של גשם באילת. הים התיכון סוער וגובהו בין 2-3 מטרים.

היום אחר הצהריים צפויה הפוגה בגשמים עם סיכוי לגשם מקומי קל, אבל כבר ביום חמישי צפויה להגיע שוב לאזורנו מערכת גשמים רצינית יותר.

לדברי דימנשטיין, חורף 2009 בינתיים סוער מעל הממוצע. המשקעים שירדו בחודשים אוקטובר-דצמבר כבר עוקפים את כמות המשקעים הממוצעת בעונת גשמים טיפוסית. כך לדוגמא במושב בית יצחק ירדו מתחילת העונה 230 מ"מ (24 מ"מ מתוכם רק היום) – בהשוואה לכ-200 מ"מ בעונת הגשמים כולה. בתל אביב ירדו מתחילת העונה 110 מ"מ (13.5 מ"מ מתוכם היום) - בהשוואה לכ-80 המ"מ הממוצעים באותה התקופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully