וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת פי גלילות זיהמה קרקע ונקנסה במיליון שקל

אייל דץ

6.12.2009 / 15:58

החברה חויבה לשלם קנס של מיליון שקלים על זיהום קרקע ומים שנגרם כתוצאה מדליפה במסוף הדלקים שבבעלותה בירושלים. החברה הורשעה כי הפרה את התנאים לרישיון העסק שלה

בית משפט השלום בירושלים גזר לאחרונה קנס כספי של מיליון שקלים על חברת פי גלילות, המפעילה את מסוף הדלקים בירושלים. החברה הפרה את התנאים לרישיון העסק שלה וגרמה לזיהום הקרקע. כתב האישום הוגש על ידי המשרד להגנת הסביבה.

חברת פי גלילות הורשעה בעבירות של זיהום מים, הפרת תנאים ברישיון עסק, והשלכת פסולת ברשות הרבים. על פי גזר הדין, החברה לא ביצעה בדיקות אטימות למיכלי הדלק במתקן, ולא התקינה מערכת לאיסוף והשבה של אדי דלק. כתוצאה מכך, בחודש דצמבר 2004 נמצאה בתחום העסק קרקע מזוהמת בדלקים ושמנים ונמצאה דליפה ממכונת קיטור במתקן.

כמו כן, בשני תאריכים בשנת 2005 נמצאה זרימת תשטיפים עכורים, פעם אחת מפתח ניקוז ובמועד אחר ממספר מוקדים במתקן. כתוצאה מכך זוהמה הקרקע שאליה זרמו התשטיפים.

בתחילת החודש גזר בית משפט השלום בחיפה קנס על שתי חברות המפעילות את "מפעל שטסל" באזור התעשייה בקריית חיים, קנס של מאה אלף שקלים כל אחת בגין שורה של עבירות סביבתיות שביצע המפעל בשנת 2005, הכוללות הזרמת שפכים לים ללא היתר, השלכת פסולת ברשות הרבים, הפרת תנאים שניתנו בהיתר רעלים וכן זיהום מים.

בגזר הדין הבהיר אז השופט כי "מדובר במקרה חריג בחומרתו לאור סוג החומרים אשר זרמו לרשות הרבים, לניקוז העירוני ולים וכי העובדה שהחזקת החומרים האמורים מותרת רק על פי היתר רעלים הניתן בהתאם לחוק החומרים המסוכנים, מצביעה על כך כי קיימת חובה מוגברת לשמור מפני הסיכון של פיזורם בסביבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully