וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: רופאים מצרפת בדקו את גלעד שליט

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.12.2009 / 10:10

לפי דיווח בעיתון הערבי "אל-חיאת", 4 רופאים צרפתים נכנסו בשבוע האחרון לרצועה יחד עם המתווך הגרמני ובדקו את החייל החטוף במקום שביו. נעם שליט: "לא ידוע לי על כך". מקורות פלסטינים: ישראל הבטיחה למתווך שלא תנסה לשחרר את שליט בכוח

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: רן צימט, קריינות: אילן שניג)

צוות רפואי צרפתי המונה ארבעה רופאים נכנס בשבוע האחרון לרצועת עזה ובדק את החייל החטוף גלעד שליט. כך דיווחו הבוקר (ראשון) מקורות פלסטינים המוגדרים "מהימנים" לעיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון וזוכה לאמינות רבה. לפי הדיווח, הצוות הרפואי נכנס מקהיר לרצועה דרך מעבר רפיח ביום ראשון לפני שבוע בלווית המתווך הגרמני. ככל הנראה, זו הפעם הראשונה שבה גורמים זרים מבקרים את שליט. נעם שליט, אביו של החייל החטוף אמר כי אינו יודע דבר על בדיקה שנערכה לבנו.

קלטת גלעד שליט. רויטרס
הבדיקות נערכו במקום הימצאו של שליט ברצועת עזה/רויטרס

העיתון דיווח עוד, כי הרופאים ערכו בדיקות רפואיות לשליט במקום הימצאו ברצועת עזה. כמו כן דווח כי הרופאים הגיעו לרצועה תחת אמצעי אבטחה חסרי תקדים מצד חמאס. "בכל אותה עת חגו באוויר מזל"טים של חיל האוויר", מסרו המקורות. לדבריהם, המתווך הגרמני קיבל ערבויות מישראל שלא תתקיף את מקום המסתור שבו מוחזק שליט ולא תנסה לשחררו בכוח.

העיתון דיווח, כי שליט ככל הנראה מוחזק במקום ממולכד בחומרי נפץ וכי האפשרות שבה ייצא חי אם המקום יותקף היא קלושה מאד. העיתון העריך עוד כי הגעת הצוות הרפואי לשליט היא במסגרת צעד בונה אמון במשא ומתן בין חמאס לישראל.

מקור מצרי אישר כי הרופאים הצרפתיים אכן חצו בשבוע שעבר את גבול מצרים – עזה במעבר רפיח, אולם לא אישר כי הם בדקו את שליט. הגורם אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית: "הם נכנסו בכדי לבצע ניתוחים בעזה. זהו דבר רגיל לחלוטין. רופאים זרים מספקים סיוע רפואי ברצועת עזה על בסיס קבוע".

"אל חיאת" מדווח עוד כי המתווך הגרמני איים בימים האחרונים להפסיק לתווך "בשל העקשנות הישראלית במגעים ובגלל סירובה של ממשלת ישראל להיענות לדרישות החוטפים". לדברי מקורות המוגדרים "מהימנים", "המתווך הגרמני חש שהעקשנות הישראלית תכשיל את העסקה". המקורות סיפרו כי המגעים סבוכים וקשים וכי המחלוקת העיקרית נסובה סביב סירובה של ישראל לשחרר 44 אסירים מקרב מזרח ירושלים וערביי ישראל. בנוסף, מתעקשת ישראל לגרש 125 אסירים לחו"ל.

בתוך כך, מסרו מקורות מצריים רמי-דרג לעיתון הסורי "אל-ווטן" כי חמאס הודיע להם שהוא מוכן לבצע את עסקת שליט גם ללא שחרור האסירים מקרב ערביי ישראל במסגרת העסקה. דיווח זה דומה לדיווח אתמול בעיתון "אל-קודס אל-ערבי", לפיו חמאס ויתר על התנאי לשחרר אסירים מקרב ערביי ישראל.

המקורות מסרו לעיתון הסורי, כי "גיבוש העסקה נמצא בשלבים האחרונים". לדבריהם, ישראל מתעקשת לגרש את בכיר פתח מרוואן ברגותי ומזכ"ל החזית העממית אחמד סעדאת. "הם עצמם יצטרכו להסכים לכך", מסרו המקורות.

דובר ממשלת חמאס, טאהר א-נונו, הכחיש את הדיווח לפיו חמאס נתן אור ירוק לביצוע העסקה. "חמאס לא יוותר על אף אסיר ברשימה שהגיש", אמר לעיתון.

עדכון ראשון: 08:10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully