וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטל העימות בין מאבטח הרמטכ"ל למתלוננת

איילה חננאל ויהושע בריינר

29.11.2009 / 14:27

העימות שתוכנן בין הצעירה לבין קצין צה"ל החשוד כי ניסה לאנוס אותה בנמל ת"א לא ייערך, בשל מצבה הנפשי של הצעירה. בנוסף, המשטרה מתכוונת לערוך מסדרי זיהוי, אליהם יוזמנו 6 עדי ראייה

מערכת וואלה!

(צילום: עוז מרון, עריכה: דורון שטיין)

העימות בין קצין צה"ל, הנמנה עם מאבטחי הרמטכ"ל, לבין צעירה המתלוננת כי ניסה לאנוס אותה, לא ייערך בשלב זה, בשל מצבה הנפשי של המתלוננת. כמו כן, בכוונת חוקרי מרחב ירקון של המשטרה לקיים מסדרי זיהוי, שאליהם יוזמנו שישה עדי ראייה. אמש הוארך מעצרו של הקצין בארבעה ימים.

הקצין בדרגת סרן, בן 30, נעצר בשבת לפנות בוקר, בחשד לניסיון אונס של צעירה בשנות ה-20 לחייה, בנמל תל אביב. לדברי הצעירה, הקצין תקף אותה לפנות בוקר כשהיתה בדרכה לרכבה בחניה. החשוד מכחיש את החשדות המיוחסים לו.

מחקירה ראשונית עולה כי הקצין בילה במסיבת רווקים שנערכה עבורו במועדון בהרצליה, לרגל חתונתו שאמורה להתקיים ביום רביעי הקרוב. בשלב מאוחר יותר המשיכו הקצין וחבריו למועדון החשפנות ה"פוסי-קאט" השוכן בכניסה לנמל תל אביב. ביציאתו מהבילוי, נתקל החשוד בצעירה, גרר אותה לכיוון השיחים שעל גדות נחל הירקון, שם החל להפשיטה ולהכות אותה. הצעירה נאבקה בתוקף, החלה לצעוק והצליחה להבריחו לאחר שאזרחים שמעו את צעקותיה והתקרבו למקום. עוברי האורח שחשו למקום דיווחו על כך למשטרה שהגיעה זמן קצר לאחר מכן.

הסתתר במימי הירקון

שוטרים מתחנת משטרת ת"א צפון שהגיעו למקום מצאו את הצעירה כשהיא חבולה ומעורטלת, ולצידה עוברי האורח שנחלצו לעזרתה. הם פתחו בסריקות ולאחר זמן קצר מצאו את החשוד בתקיפה מסתתר במיי הירקון, לא הרחק ממקום האירוע. הוא טען בחקירתו כי נכנס לנחל על מנת להטיל את מימיו. לדברי השוטרים, הקצין היה חבול ותחת השפעת אלכוהול. הצעירה פונתה לבית החולים וולפסון ולאחר קבלת טיפול רפואי שוחררה לביתה.

מפקדת תחנת תל אביב צפון סגן-ניצב סיגל בר צבי,מספרת כי "הצעיר אותר במרחק של מעל 100 מטר מהנערה מתחת לגשר, כשרגלייו מבצבצות מהמים וכל יתר גופו שקוע בתוכם".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "משטרת ישראל עדכנה את צה"ל בפרטי המקרה. על פניו ועל פי החשד נראה כי מדובר באירוע חמור. הנושא נמצא בחקירת משטרת ישראל".

פרקליטו של החשוד: "אולי הוא סומם"

בדיון בהארכת מעצרו, שנערך בבית משפט השלום בתל אביב, אמרה ארוסתו של הקצין, המיוצג על ידי עורכי הדין בני וקרן נהרי, כי "בן זוגי חף מפשע. הוא לא עשה כלום, אני מכירה אותו".

חוקר המשטרה קובי גטניו טען בדיון כי על גופו של החשוד נמצאו סימני שריטות כתוצאה ממאבק. אימו של הקצין סיפרה לוואלה! חדשות כי שריטות אלו נגרמו לו כתוצאה מאימון קרטה בו השתתף יום לפני התקרית, כך גם טען החשוד בחקירתו.

עוד ציין גטניו כי ישנן עדויות למעשה מעדי ראייה רבים וכי פרטי הלבוש שנמצאו על הקצין זהים לפרטים שמסרה המתלוננת. עדי הראיה אמרו שראו את הקצין תוקף את המתלוננת ונמלט לכיוון נהר הירקון. השופט מוקי לנדמן אף ציין כי ישנן ראיות נוספות, מלבד העדויות, הקושרות את החשוד למעשה וזאת גם אם המתלוננת לא תזהה אותו במסדר זיהוי.

פרקליטו של הקצין עורך הדין בני נהרי טען כי "מדובר בצעיר נורמטיבי ללא עבר פלילי שהיה בבילוי לרגל חתונתו הקרבה. אני מבקש שהמשטרה תבדוק לו בדיקת דם. כמו שיש בחורות שנאנסות, אולי בגלל תפקידו שמו לו משהו במשקה. צריך לבדוק את זה. הוא היה שיכור. השופט יודע כי המקום בו הוא היה טרם האירוע הנטען, הוא מקום שבו קרו דברים מעולם וייתכן שהוא סומם".

מחקירת המשטרה עולה כי ברגע שהבחין הקצין בבחורה הוא עקב אחריה לאורך מרחק רב. היא הספיקה להיכנס למכוניתה, אז פתח החשוד את דלת המכונית והוציא אותה בכוח מרכבה. עד כמה שידוע לא הייתה בין השניים היכרות מוקדמת.

לאחר שאלת פרקליטו של הקצין האם מתכוונת המשטרה להאשים אותו באונס או בניסיון לאונס, ענה החוקר גטניו כי "כרגע ידוע לנו שהחשוד היה עם מכנסיים ותחתונים מופשלים וגם המתלוננת סיפרה כי ניסה לחדור אליה בכוח מספר פעמים. עם זאת, טרם ניתן לקבוע אם הייתה חדירה. המתלוננת עצמה מתקשה להגיד אם יש חדירה מרוב המכות שחטפה ומהטראומה בה היא שרויה בעקבות הסיטואציה. אנו מחכים לחוות דעת סופית האם נאנסה או שמא מדובר רק בניסיון".

עדכון ראשון: 16:25

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully