וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: כבאי גרם ברשלנות למותו של אופנוען

גלעד גרוסמן

26.11.2009 / 12:01

אדוארד קריבושייב, כבאי מתחנת רמת גן, נאשם שלפני כשלושה חודשים חצה צומת ברמזור אדום בעת שהיה בדרכו לכיבוי שריפה וגרם למותו של רוכב אופנוע. "הנאשם נהג בחוסר מיומנות ובחוסר מקצועיות, מבלי ששם ליבו אל הדרך והנעשה בה"

לבית משפט השלום בתל אביב הוגש היום (חמישי) כתב אישום נגד אדוארד קריבושייב, בן 38 מפתח תקווה, הנאשם בגרימת מוות ברשלנות. קריבושייב נאשם כי בעת שנהג בכבאית בדרך לשריפה, חצה צומת ברמזור אדום וגרם למותו של רוכב אופנוע.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד דניאל בן טולילה מפרקליטות מחוז תל אביב, קריבושייב עבד כראש צוות כבאים בתחנת שרותי כיבוי והצלה ברמת גן. בחודש אוגוסט השנה, בעת שהיה בדרך לכיבוי שריפה ברמת גן, חצה צומת באור אדום בנתיב השמאלי, המיועד לפניה שמאלה.

רוכב האופנוע יהונתן הרוש חצה באותה עת את הצומת ברמזור ירוק. כשהבחין הרוש בכבאית הוא ניסה להימנע מהתאונה והיטה את האופנוע שלו, החליק והועף למרחק רב. כתוצאה מהתאונה נגרמו לו חבלות קשות בראש ובבטן והוא מת במקום.

בכתב האישום נכתב כי "הנאשם נהג בחוסר מיומנות ובחוסר מקצועיות, מבלי ששם ליבו אל הדרך והנעשה בה, לרבות שלא הבחין באור אדום אשר דלק ברמזור בכיוון נסיעתו, ומבלי שנקט באמצעים לאפשר לרכבים אחרים הנוסעים בצומת באור ירוק לנסוע בבטחה. הנאשם לא בלם בלימת חירום ולא ביצע תמרון התחמקות או כל פעולה אשר תמנע את חסימת מסלולו של המנוח ואת התאונה שנגרמה בעקבות כך".

פרקליטיו של קריבושייף, עורכי הדין יורי ברנט ואבי דוויק, אמרו כי מרשם מכחיש את האשמה המיוחסת לו. לטענתם, הוא נכנס לצומת במהירות איטית ונקט בכל אמצעי הזהירות האפשריים. "רוכב האופנוע הוא זה שגרם לתאונה תוך כדי כניסה במהירות גבוהה לצומת והחלקה עוד בטרם ההתנגשות ברכב הכבאות, שהיה בעצירה מוחלטת בזמן התאונה", אמרו.

יו" ארגון הכבאים הארצי, יואב גדסי, אמר בתגובה לכתב האישום כי: "אנחנו מחזקים את ידיו של קריבושייב ובטוחים כי הצדק יצא לאור ויתברר כי הוא אינו אשם בתאונה. בעקבות הגשת כתב האישום, שוקל הארגון להורות לכבאים בכל הארץ לעבור לנסיעה רגילה במקום נסיעת חירום – לנסוע ללא סירנה ולעצור ברמזורים אדומים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully