וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי עימאד פארס: "להחזיר אותו לצבא"

11.11.2009 / 7:01

בעקבות קבלת ערעורו של תא"ל צ'יקו תמיר והשארתו בדרגתו קוראים מקורבי תא"ל עימאד פארס לרמטכ"ל להחזירו לצבא. "המקרים דומים, אנחנו זקוקים לקצינים מצויינים כמו פארס"

מקורבים לתת אלוף עימד פארס קוראים הבוקר (רביעי) לרמטכ"ל להשיב לאלתר את הקצין לשירות בצה"ל. הקריאות נאמרות בעקבות ההחלטה שקיבל אתמול בית הדין הצבאי לערעורים, שקבע כי תא"ל משה צ'יקו תמיר יישאר בדרגת תת אלוף. פארס ביקש לפני מספר חודשים לעזוב את הצבא לאחר שנתפס משקר למפקדיו. פארס, שביקש להימנע מבדיקה של המשטרה הצבאית החוקרת ומהורדה בדרגה, שואף על פי מקורביו להשוות את הנסיבות מהמקרה של תמיר ולהחזירו לצבא.

"גם עימאד וגם צ'יקו הם שני קצינים אמיצים שתרמו למדינה ומעדו", אומרים המקורבים, "למה את תמיר רוצים עכשיו לקדם אבל עימאד צריך ללכת הביתה?" פארס טרם השתחרר באופן רשמי מהצבא ואם יחליט להישאר בצבא הוא צפוי לעמוד בפני חקירת מצ"ח ולהליך דומה לזה שעבר תא"ל תמיר.

"עימאד לקח אחריות על המעשים שלו אבל לא עזב את הצבא", אומר בן דודו ניצב בדימוס חסין פארס, "אני קורא לרמטכ"ל להזמין את עימאד אליו ולהחזירו לצבא. אנו זקוקים לקצינים מצויינים כמוהו וכמו צ'יקו". יחד עם זאת, קשה לראות כיצד אשכנזי יסכים למהלך שכזה. אשכנזי עצמו התבטא בעבר כמי שתמך בעזיבת פארס את צה"ל כשאמר יממה לאחר התפטרותו כי "עימאד כשל כשל חמור והוא מבין את זה. אני חושב שההחלטה שקיבל הייתה הדבר הנכון לעשות".

פארס חזר בו ועזב את הצבא

נסיבות האירוע שהביא את פארס לבקש לפרוש מהצבא, דומות למקרה של תא"ל תמיר. ביולי האחרון נהגה אשתו של פארס ברכב הליסינג של צה"ל בניגוד להנחיות המתירות רק לפארס עצמו לנהוג. על אף שהרכב היה מעורב בתאונה, אמר פארס לאלוף פיקוד צפון גדי אייזנקוט כי הוא היה זה שנהג. בסופו של דבר חזר בו פארס והודיע על עזיבת הצבא.

בינתיים ממשיכים בצה"ל לבחון את גזר הדין שניתן אתמול בבית הדין לערעורים. עיקר הסוגיה נסבה כעת סביב השאלה ממתי נספרים ימי עיכוב הדרגה לתמיר. אחת הגרסאות אומרת כי יש לספור אותם החל מרגע פתיחת החקירה באמצע 2008, אולם גרסה אחרת טוענת כי יש להתחיל בספירה מאתמול. יחד עם זאת, יש להדגיש כי באפשרותו של הרמטכ"ל שלא לקבל את הכרעת השופטים הנוגעת לעיכוב קידומו של תמיר, אולם שאר העונשים, שלילת הרישיון ומאסר על תנאי, יישארו על כנם.

לפניות ליהושע בריינר: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully