וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: ”ההתנחלויות אינן לגיטימיות”

עם סיום המסע שלה באזור, אמרה מזכירת המדינה האמריקאית במצרים כי ארה"ב אינה מקבלת את הלגיטימיות של ההתנחלויות ודחקה בצדדים לחזור למשא ומתן על מנת להביא לסיום הבנייה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: ענת ברק)

מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון אמרה היום (רביעי) בתום פגישתה עם נשיא מצרים חוסני מובארק בקהיר כי הממשל בוושינגטון לא מקבל את הלגיטימיות של ההתנחלויות. עם זאת, קלינטון הוסיפה כי כניסה למשא ומתן היא הדרך המהירה ביותר להביא להקפאת הבנייה בהן.

"אנחנו לא מקבלים את הלגיטימיות של פעילות ההתנחלויות ויש לנו אמונה חזקה שעדיף לסיים את כל פעילות ההתנחלויות, בהווה ובעתיד", אמרה קלינטון בתום הפגישה עם מובארק. "כניסה למשא ומתן על המעמד הסופי תאפשר לנו להביא לסיום פעילות ההתנחלויות".

הביקור בקהיר מסיים את מסעה של קלינטון במזרח התיכון וצפון אפריקה, במהלכו שמעה מזכירת המדינה על מורת רוחם של שרי החוץ של מדינות ערב מכך שהממשל האמריקאי לא מצליח להביא להפסקה מיידית של הבנייה בהתנחלויות.

במהלך ביקורה במרוקו בתחילת השבוע, ניסתה קלינטון למתן את הרושם שביקורה בישראל הותיר לגבי יחסה של ארצות הברית לבנייה בהתנחלויות, ואמרה שישראל צריכה לעשות יותר כדי להביא לחידוש שיחות השלום עם הפלסטינים. "הישראלים הגיבו לקריאות של ארה"ב, הפלסטינים והעולם הערבי, והביעו את נכונותם לרסן את הפעילות בהתנחלויות", אמרה קלינטון במסיבת עיתונאים במרוקו. "ההצעה הזו היא פחות ממה שאנחנו מצפים לו, אבל תהיה לה חשיבות רבה להגבלת ההתרחבות של ההתנחלויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully