וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסגר תיק החקירה נגד תנועת "פרופיל חדש"

חצי שנה אחרי שפשטה המשטרה על בתי פעילים בתנועה הפמינסיטית בטענה כי הסיתו להשתמטות מצה"ל, החליטה הפרקליטות לסגור את תיק החקירה נגדם

פרקליטות מחוז תל אביב הודיעה הבוקר (ראשון) לתנועת "פרופיל חדש", התנועה הפמיניסטית הפועלת למען אזרוח החברה בישראל, על החלטתה לסגור את תיק החקירה הפלילית שהחלה בחודש אפריל האחרון נגד התנועה ונגד חברים בה. חברי התנועה נחקרו בחשד לעבירות של הסתה להשתמטות מצה"ל וסיוע לקבלת פטור במרמה.

בחודש אפריל פשטו כאמור שוטרי מרחב ירקון על בתיהם ועל מקומות העבודה של כעשרה פעילים בתנועה בגין פרסומים שלכאורה עודדו אזרחים להשתמט מגיוס לצה"ל ואשר פורסמו באתרי האינטרנט "פרופיל חדש" ו"מטרה 21". במהלך הפשיטות, נתפסו מחשבים וחומרים נוספים אשר המשטרה הגדירה כ"קשורים לעבירה" ושישה מהפעילים עוכבו לחקירה.

לפי ההודעה שמסרה היום הפרקליטות לתנועה, "התיקים נגד חלק מהנחקרים נסגרו מטעמים של חוסר אשמה וכנגד חלקם מחוסר ראיות". מ"פרופיל חדש" נמסר כי "התנועה מקבלת בברכה את החלטת הפרקליטות בדבר סגירתה של החקירה נגדה, אשר מלכתחילה היוותה ניסיון פוליטי לסתימת פיות".

עוד אמרו היום ב"פרופיל חדש" כי "במסגרת אווירה ציבורית של 'עליהום' נגד כל מי שאינו מתגייס לצבא, ונגד כל מי שמעז לבקר את הצבא הישראלי ופעולותיו, את התרבות המיליטריסטית ומדיניות הכיבוש, נחקרו כמה פעילות ופעילים של פרופיל חדש ומחשבים ומסמכים נתפסו לבדיקה בפעולות ראווה שנעשו עם שחר ה-26 באפריל, ערב יום הזכרון השנה. נחקרות ונחקרים נוספים זומנו בהמשך".

"התנועה לא פסקה ולא תפסיק את פעילותה הנעשית על פי חוק למען חברה אזרחית כוחנית פחות, שוויונית יותר, ופחות אלימה. אנחנו נמשיך לנסות ולעורר את החברה בישראל לחשיבה ביקורתית ולפעולה אזרחית ונמשיך להעניק סיוע ותמיכה לבני נוער שאינם רואים את מקומם בצבא, מסיבות פוליטיות או אחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully