וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטבח בראשל"צ: "אנשים מפחדים לספר מה שקרה"

איילה חננאל

18.10.2009 / 19:26

בני משפחת אושרנקו הובאו למנוחת עולמים בבית הקברות בגבעת ברנר. שישה ארונות הונחו זה לצד זה. אחד המשתתפים בלוויה סיפר כי "אנשים מפחדים לספר דברים נוספים מחשש שגורלם יהיה דומה"

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: עידן גוראל)


ששת בני משפחת אושרנקו, שנרצחו שלשום (שבת) בביתם בראשון לציון, הובאו אמש למנוחות בבית העלמין בגבעת ברנר. מאות בני אדם ליוו את המשפחה בדרכה האחרונה. שישה ארונות מעץ הונחו אחד ליד השני בשורה ועל כל אחד רשום שם של בן משפחה שנרצח. בהלוויה נכחו גם הוריה של טטיאנה וכן יאנה אושרנקו, בתם של לודמילה ואדוארד. חוקרי המשטרה מקווים כי יאנה, בת המשפחה היחידה שנותרה, תוכל בימים הקרובים לשפוך אור על סכסוכים אפשריים שהיו למשפחה במסגרת עסקיה.

חברת המשפחה, דריה ציסנקוב, ספדה לאחר הלוויה ואמרה כי "הם היו משפחה אוהבת ונהדרת. עבדו בפרך כדי להגיע לבית משלהם. דימה וטטיאנה היו הזוג המושלם. כזה שנותן כוח אחד לשני. מי מסוגל לעשות דבר כזה? לרצוח תינוקות, הורים וסבים? למחוק משפחה?".

מכר נוסף של בני הזוג אמר כי "רבים קינאו בבני הזוג בגלל הצלחתם הרבה. זו היתה משפחה מושלמת שהלכה ברגע. הרבה אנשים מפחדים לפתוח את הפה ולספר דברים מחשש שגורלם יהיה דומה". חלק מהנוכחים בהלוויה זעמו על הפרסומים כי הסבתא היא שביצעה את הרצח. "היא החזיקה את המשפחה על הגב, עבדה קשה מהבוקר עד הלילה. הם היו עולמה, כל חייה".

שרת הקליטה, סופה לנדבר, אמרה במהלך ההלוויה כי היא "המומה וכואבת ממותה של משפחה שעלתה לפני 20 שנה לארץ, השתקעה והקימה בית ונלקחה על ידי סכין אכזרית ועל ידי בני בליעל". לנדבר הניחה זר על הקברים יחד עם שר התיירות סטס מיסז'ניקוב ועם ממלא מקום ראש עיריית ראשון לציון, ואדים קירפיצ'וב.

אתמול פשטו בלשי המשטרה על המעדנייה של המשפחה בראשון לציון ולקחו משם ספרי חשבונות ומחשבים. המשטרה ממשיכה לחקור עובדים, קרובים וחברים של המשפחה על מנת להבין את מערכת היחסים בה ואת רצף ההתרחשויות, שאירעו לפני הירצחם. המשטרה הגיעה גם למועדונים של המשפחה, "הפרמייר" בראשון לציון ו"השאנון" באשדוד. המשטרה הורתה לעיריית ראשון לציון לא לפנות את פחי הזבל בסמוך לבית משפחת אושרנקו על מנת לאפשר לה לחפש אחר כלי הרצח.

גופותיהם של בני המשפחה הועברו לנתיחה במכון לרפואה משפטית באבו כביר. ששת הקורבנות של הרצח המחריד הם אדוארד ולודמילה בני 56, בנם דמיטרי ורעייתו טטיאנה והנכדים רושל בת ה-3 והתינוק נתנאל בן שלושה חדשים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

חוקרי המשטרה שהגיעו למקום מצאו את מרבית בני המשפחה הנרצחים כשגרונותיהם משוספים. במשטרה תחילה סברו כי אחד מבני המשפחה ביצע את הרצח מאחר ודלת הדירה היתה נעולה. עם זאת, מקור משטרתי מסר אתמול לוואלה! חדשות כי לאחר עיבוד הראיות בזירה מתחזקת ההערכה כי מדובר ברוצח חיצוני.

להב משה כהן מתחנת הכיבוי ראשון לציון סיפר כי "המראה היה מזעזע כשהגענו לדירה כשעשן שחור היתמר מכל החלונות. פרצנו פנימה דרך החלון והדלת ואז גילינו בסלון את אב המשפחה, שכוב בשלולית דם וסימני דקירה רבים על גופו. התחלנו לפעול לכיבוי האש שנראה שהתחילה בסלון והמשכנו אל החדרים, שם מצאנו את יתר בני המשפחה כשהם דקורים בכל חלקי גופם וללא רוח חיים". עוד הוסיף כהן כי שני מוקדי ההצתה היו במטבח ובספה בסלון.

ביום שלישי הקרוב אמורה הייתה הבת לציין את יום הולדתה השלישי של הנכדה רושל, ואמש התכנסה המשפחה כדי לחגוג יחדיו את יום הולדתה. בלון אדום המשיך להתנוסס בסלון בית המשפחה בעת שהחוקרים ערכו סריקות במקום.

מהמשטרה נמסר כי לא ידוע על רקע של אלימות במשפחה, שהיתה לדבריהם "נורמטיבית". כמו כן, המשפחה, שעלתה לארץ מחבר העמים והתגוררה ב-15 השנים האחרונות בדירה לא היתה מוכרת לגורמי הרווחה בעיר. שכנים סיפרו לוואלה! חדשות כי מדובר במשפחה שקטה ונעימה ושלא נהגו לשמוע ריבים וצעקות מביתם.

משפחת אושרנקו עלתה לישראל בתחילת שנות ה-90 ולפני כארבע שנים נישאו דימיטרי וטטיאנה. חברת משפחה שמתגוררת ממול לבית שבו אירע האסון, סיפרה לוואלה! חדשות כי לא מעט אנשים שהכירו את דמיטרי, קינאו בו על הצלחתו המסחררת בעסקיו. לדבריה, "המועדונים שלהם היו מפורסמים ביותר ומהמצליחים בקהילת חבר העמים. אני הייתי שם אתמול ורקדתי איתם והם היו מאושרים עד הגג. הבן היה גבר מושך בעל שני מועדונים מצליחים ומסעדה, רבים קנאו בו ופתחו עליו עיניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully